روش مطالعه فارسی نظام جدید برای درصد 100 زدن & فروشگاه رهپویان

همینطور در خصوص تصحیح غلط های دیکته ای و املایی که در کنکور سوال مطرح می گردد معمولاً یک الی دو تست در کنکور سراسری خواهیم داشت و معمولاً این تستها شامل لغاتی هستند که دو طرز نوشتار متفاوت اما شبیه به هم دارند، براین برای یاد گرفتن دیکته و املای لغات بهترین دبیران ادبیات کنکور ایران به شما توصیه می کنند که معنی لغات را نیز همزمان با نحوه نگارش و نوشتن و املای آنها فرا بگیرید و همچنین برای آن که در بخش املاک و دیکته حرفه ای تر شوید و به تسلطی برسید که در کنکور بتوانید به دو سوال آن پاسخگو باشید توصیه میشود که لغات و معانی آنها را و املای آنها را به مرور زمان و در شبهایمتوالی یاد بگیرید .

روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور

واژه های هم صدا یعنی واژه هایی که تلفظ یکسان ولی املای متفاوتی دارند در کنکور زیاد مورد توجه قرار می گیرند. شما برای پاسخ دادن به این سؤالات باید هر چهار بیت را بخوانید و بیت مورد نظر را پیدا کنید. از تاریخ ادبیات ۳ تست در کنکور مطرح میشه که جواب دادن به این ۳ تست، ۱۲ درصد ادبیات کنکور رو برای شما در بردارد. ۵- بعضی سوالات هم از قسمت اعلام آخر کتاب درسی مطرح میشوند چون اونجا یک سری اطلاعات تکمیلی تاریخ ادبیاتی وجود که مستقیما داخل متن کتاب درسی نیامده است. مطرح می شوند.مثلا پایین اینجور متن ها داخل کتاب اسم کتاب رو فقط نوشته “روضه ی خُلد” ولی در قسمت اعلام آخر کتاب درسی یک سری اطلاعات تکمیلی درباره ی روضه ی خُلد آورده که باید این ها رو هم بخونید.

روش مطالعه ادبیات کنکور قلم چی

رو آورده باشه که گاهی سوالات تاریخ ادبیات کنکور از این قسمت ها مطرح میشود. مثلاً درس ترکیبها وصفی و اضافی در کتاب ادبیات فارسی پایه دهم آمده و این در حالی است که پیشنیاز این درس یعنی انواع صفت در پایه یازدهم تدریس میشود. سوالات تاریخ ادبیات از کدام قسمت های کتاب مطرح می شوند؟

روش مطالعه ادبیات عمومی برای کنکور

۲- بعضی سوالات تاریخ ادبیات کنکور هم از تاریخ ادبیات اول هر درس مطرح میشوند. آرایههای ادبی همان زیباییهای ادبی هستند که یک نویسنده یا شاعر برای آراستن متن خود از آن استفاده میکند. مثلا نخستین مجموعه داستان کوتاه در ایران اثر جمال زاده بود، آخرین شاعر بزرگ فارسی گوی شبه قاره هندوستان محمد اقبال لاهوری بود، مشهورترین اثر جامی بهارستان بود، بزرگترین شاعر درام نویس انگلستان شکسپیر بود و … مثلاً نام اثر و سایر آثار ان نویسنده یا شاعر،تخلص یا شهرتش، نویسنده بوده یا شاعر بوده یا مصحح یا مترجم، منثور یا منظورم بودن آثار، ملیت، قرن هجری یا میلادی، محتوای اثر، سبک، تعداد باب یا جلد کتاب،.

روش مطالعه ادبیات انجمن کنکور

یادداشت کردن تاریخ ادبیات به صورت درخت دانش باعث می گردد مطالب مربوط به تاریخ ادبیات بهتر در ذهن شما ثبت گردد، همچنین هنگام خواندن تاریخ ادبیات هیچ چیزی را از قلم نیندازید، مثلاً اگر شاعری دارای چندین اثر و کتاب است شما باید تک به تک این آثار و کتابها را به خاطر داشته باشید برای تاریخ ادبیات نیز توصیه می کنیم دفترچه جداگانه در نظر بگیرید و تمام نکات مربوط به تاریخ ادبیات را در آنها یادداشت کنید.

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور اگر در این درس سطح ضعیفی دارید نباید انتظار پیشرفت سریع داشته باشید. همانطورکه یک فوتبالیست برجسته درطول مسیر پیشرفت خود تماماً بابهترین مربی و یا امکانات کافی برای تمرین پیش نرفته است اما چیزی که دراین بین اهمیت دارد این است که او ساختار و تکنیک های مورد نیاز را فراگرفته و با تلاش و تجربیات شخصی خود به یک اسطوره مبدل شده است. شاید در اینجا بهتر باشد از به کار بردن واژه ی فراموشی امتناع کنیم، زیرا دراین مرحله از مطالعه ی دروس توصیفی اصلاً آموختنی در کار نبوده و به گفته ی روانشناسان فراموشی مرحله ی بعد ازمطالعه وآموختن است. لغات و واژه های انتهای کتاب: که دراین قسمت باید تمام معانی هر لغت را بخوانید برای مثال افکار : آزرده-زخمی-خسته-مجروح. در نگاه اول شاید تعداد آرایه های ادبی، یادگیری و تسلط بر آنها را کمی دور از دسترس نشان دهد. در کنکور طراحان فقط به متن کتاب برای تشخیص آرایه اکتفا نمی کنند و شما باید روی تمام آرایه های موجود در کتاب تسلط داشته باشید که هر متنی به شما بدهند بتوانید از نظر ارایه ادبی آن را بررسی کنید.

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما