ایلان ماسک ایکس از رسانه ها شکایت می کند و ادعا می کند که گروه لیبرال رسوایی جعلی & نازی& ایجاد کرده است.

پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس ایلان ماسک روز دوشنبه از Media Matters شکایت کرد و مدعی شد که این گروه لیبرال رسانه‌ها را برای حذف پست‌های تجاری و «ساخته‌شده» که شامل تبلیغات شرکت‌های بزرگ در کنار محتوای فاشیستی است، تحت فشار قرار داده است.

X گفت که Media Matters برای مدتی برای آن مبارزه کرده است و 20 داستان مختلف در ماه نوامبر منتشر شد. اما X گفت که Media Matters با انتشار مطلبی متوجه شد که تبلیغات اپل، IBM و Xfinity را «در کنار محتوای طرفدار نازی‌ها» در X قرار داده است.

شرکت آقای ماسک گفت Media Matters با محدود کردن سایر کاربرانی که دنبال می‌کرد به 30 حساب، ترکیبی از برندهای ملی بزرگ و محتوای شدید، حساب خود را مدیریت کرد تا به این نتیجه دست یابد.

نتیجه، الگوریتم X را به این فکر واداشت که کاربر می‌خواهد محتوای تبلیغ‌کنندگان و پیام‌های برتری سفید را ببیند، و سپس بارها صفحه را تازه‌سازی کرد تا زمانی که مواردی را مشاهده کرد که محتوای برند اصلی در کنار مطالب نفرت‌انگیز ظاهر می‌شد.

کنار هم قرار دادن تصاویر رسانه ای تولید شده عمدی و بدخواهانه در کنار محتوای نئونازی و ناسیونالیستی سفید، پیام های تبلیغ کنندگان در پلت فرم رسانه های اجتماعی X Corp را به تصویر می کشد و سپس این تصاویر تولید شده را به عنوان کاربران معمولی تجربه X در این پلتفرم به تصویر می کشد. این شرکت در دادخواست خود گفته است.

X گفت: «Media Matters هم این تصاویر و هم استراتژی رسانه‌های اجتماعی خود را طراحی کرد تا تبلیغ‌کنندگان را از پلتفرم خارج کند و X Corp را نابود کند.

X گفت که تلاش Media Matters کار می کرد.

Comcast، NBCUniversal، Apple و IBM پس از اینکه Media Matters پست‌های این شرکت‌ها را به محتوای افراطی مرتبط کرد، مورد توجه قرار گرفتند. و همچنین سایر برندهای بزرگ مانند سونی و پارامونت که بخشی از گزارش Media Matters نبودند.

واشنگتن تایمز برای این داستان با Media Matters تماس گرفته است.

Media Matters در گزارش اولیه خود در هفته گذشته گفت که “اخیراً تبلیغاتی از برندهای بزرگ در کنار پیام هایی پیدا کرده است که هیتلر و حزب نازی او را در X مورد هدف قرار داده است.”

X می‌گوید در حالی که آزادی بیان را در طیف ایدئولوژیکی ترویج می‌کند، اما تضمین‌هایی نیز برای قرار دادن محتوای تبلیغ‌کنندگان جریان اصلی در کنار محتوای نفرت‌انگیز دارد.

X گفت که از داده‌های داخلی خود برای ردیابی اقدامات Media Matters استفاده کرده و به این نتیجه رسیده است که عمداً ضمانت‌ها را نقض کرده است و وضعیتی را ایجاد می‌کند که در کمتر از یک میلیونم از 1 درصد موارد ممکن بود.

X گفت: «بیشتر یا همه این جفت‌ها واقعاً توسط هیچ کس دیگری غیر از حساب خودکار Media Matters دیده نشده است و هیچ کاربر واقعی این پلتفرم تأیید نشده است که هیچ یک از این جفت‌ها را دیده است.

این شکایت روز دوشنبه در دادگاه فدرال در فورت ورث تگزاس ثبت شد.

همچنین روز دوشنبه، کن پکستون، دادستان کل تگزاس، اعلام کرد که در حال بررسی ادعاهای رسانه ها مبنی بر کلاهبرداری ادعایی تحت قانون شیوه های تقلبی این ایالت است.

آقای پکستون گفت: «ما در حال مطالعه دقیق این موضوع هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که مردم فریب طرح‌های سازمان‌های چپ رادیکال را نخورند که چیزی جز محدود کردن آزادی از طریق کاهش مشارکت در میدان عمومی نمی‌خواهند».

Media Matters در سال 2004 به عنوان یک ناظر رسانه ای لیبرال تاسیس شد.

مالکیت آقای ماسک بر X، این شرکت را در کانون توجه رسانه ها قرار داده است.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما