این دم گوجه فرنگی آفریقایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید!

یکی از غذاهای لذیذ و نوستالژیک ما ایرانی ها دمی گوجا است که به استانبولی هم می گویند و همین استانبولی به شکلی دیگر به مردم ترکیه مربوط می شود! غذای بین قاره ای جالب و خوشمزه است!

به گفته راهنمای شما این غذا فقط در طرز تهیه و کمی در مواد اولیه با هم فرق دارد وگرنه بافتش همون دم گوجه خودمونه که خوشمزه تره.

عناصر:اندازه وعده 1/5 فنجان برنج است

3 عدد گوجه فرنگی

3 عدد فلفل دلمه ای

5 عدد سیر

2 عدد فلفل سبز بسیار داغ بنا به ذائقه شما

2 عدد پیاز بزرگ

2-3 برگ بو

یک قاشق رب گوجه فرنگی

نمک، فلفل سیاه، آویشن به میزان لازم

طرز تهیه:درود بر مردم قاره نجیب آفریقا و کشور نیجریه که این غذا در آنجا نامگذاری شده است!

برنج را با کمی نمک مزه دار کنید و بقیه را ادامه دهید!

ابتدا فلفل دلمه ای را که می توانید مخلوط قرمز و زرد را انتخاب کنید، از وسط نصف کنید. گوجه فرنگی ها را به همین ترتیب خرد کنید. پیاز را حلقه حلقه کنید و سیر را جلوی آنها قرار دهید. فلفل سبز تند را که گفتید بردارید و در تابه بریزید و نمک و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. آن را در ظرفی که می توانید در فر قرار دهید قرار دهید و به مدت 45 دقیقه با دمای 180 درجه بپزید.

اگر فر ندارید، می توانید این مرحله را بدون کباب کردن مواد رها کنید. این موضوع خاصی نیست!

تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. شما یک سس قرمز-نارنجی خواهید داشت که پایه این غذا را تشکیل می دهد.

پیاز را اگر بنفش بود به صورت حلقه ای در تابه بریزید و نمک و فلفل سیاه و آویشن و برگ بو را اضافه کنید. یک قاشق رب اضافه کنید و حالا سسی که آماده کرده اید را به این مواد اضافه کنید. اگر آب مرغ یا گوشت دارید به دلخواه به این مواد اضافه کنید که طعم شگفت انگیزی به آن می دهد. برنج خیس شده را داخل قابلمه بریزید و با سس خوب مخلوط کنید. داخل قابلمه مقداری آب بریزید و بگذارید گوجه فرنگی های آفریقایی تان به آرامی و روی حرارت خیلی کم بپزند و شعله پخش کن را زیر آن بگذارید و خوب بپزید. اندازه آب این برنج شبیه سایر دم کرده گوجه فرنگی است. آب زیاد نه کم اضافه نکنید تا برنج خشک شود یا زنده شود!

بعد از یک ساعت غذای شما آماده است. در مورد طعمش نمیشه گفت چون واقعا عالیه. در صورت تمایل می توانید آن را با مرغ یا گوشت سرو کنید. نوش جان

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما