(ویدئو) کمک زنان به شکوفایی فوتبال در عربستان سعودی

کمک زنان به شکوفایی فوتبال عربستان سعودی

بعد- یک شب در شهر کوهستانی طائف، تیم ملی بانوان عربستان آخرین تمرین خود را قبل از بازی با پاکستان انجام داد.

به گزارش فردا تیم ملی فوتبال زنان عربستان تنها دو سال پیش تشکیل شد و در ماه مارس با رتبه 171 وارد لیست فیفا شد.

این نقطه عطف در سال گذشته مجموعه ای از اولین ها را دنبال کرد، از بازی افتتاحیه بین المللی مقابل سیشل – برد 2-0 – تا ایجاد لیگ برتر زنان و پیشنهاد رسمی برای میزبانی جام ملت های آسیا 2026.

در مجموع، چند سال سختی برای زنان عربستانی بوده است که تا ژانویه 2018 حتی اجازه حضور در مسابقات فوتبال را نداشتند، چه برسد به بازی حرفه ای.

با این حال، لایان جوهری، هافبک 22 ساله به AFP گفت که او و هم تیمی هایش قدم به قدم این کار را انجام می دهند، حتی اگر اهداف بلندمدتی مانند بازی در جام جهانی داشته باشند.

زنان پرشور و فوتبال عربستان اکنون پرچمداران تغییرات گسترده ای هستند که پادشاهی عربستان سعودی انجام می دهد. عربستان سعودی در روند اجرای اهداف چشم انداز 2030، منابع درآمدی خود را توسعه داده و درهای خود را به روی جهان باز می کند تا از وابستگی به درآمد نفت خلاص شود.

در سال های اخیر، محدودیت های کلیدی که عربستان سعودی را هدف انتقاد فعالان حقوق زنان قرار داده بود، برداشته شده است. با این حال، منتقدان استدلال می‌کنند که تبعیض قانونی در زمینه‌هایی مانند طلاق و حضانت فرزند همچنان وجود دارد و زنان اغلب در دام ظلم و ستم مداوم گرفتار می‌شوند.

جوهری گفت: جام جهانی قبلی را قبل از این فقط از روی کنجکاوی و علاقه تماشا کردم اما جام جهانی امسال متفاوت بود. من از منظر دیگری به آن نگاه کردم، مثل اینکه اینها اکنون رقبای من هستند.

یک فیلم 45 دقیقه ای از تیم ملی فوتبال زنان عربستان که در هفته دوم سپتامبر در فیفا پلاس منتشر شد، نشان می دهد که چگونه توپ، تور و زمین چمن در عربستان به انحصار مردان تبدیل شده و دختران زیادی را به خود جذب کرده است. ..

در مستند فیفا درباره بانوان فوتبال عربستان نیز هواداران خارجی تیم ملی بانوان این کشور حضور داشتند و مقاله بنیاد پله در اینستاگرام درباره اولین بازی رسمی تیم فوتبال بانوان عربستان بازنشر شد. فیفا با عنوان «روز تاریخی، نه تنها». برای شما، اما برای همه کسانی که عاشق فوتبال هستند.

مونیکا استاب، اولین مربی تیم ملی زنان عربستان سعودی به خبرگزاری فرانسه گفت که هر کسی که نمی داند اینجا چه خبر است، همیشه توصیه می کنم به عربستان بیاید، نگاهی بیندازید، خودتان ببینید چه خبر است.

برای بسیاری از بازیکنان تیم ملی، قبل از اینکه عربستان سعودی ورزش زنان را به عنوان بخشی از برنامه اصلاحی چشم انداز 2030 شاهزاده محمد بن سلمان معرفی کند، فوتبال یک واقعیت زندگی بود.

جذب ستاره های بین المللی به فوتبال عربستان، الهام بخش بانوان فوتبالیست این کشور شده است.

مربی تیم ملی بانوان عربستان گفت: من فقط به فوتبال بانوان علاقه دارم، چون می خواهم فوتبال بانوان پیشرفت کند، می خواهم فوتبال بانوان پیشرفت کند، این رسالت من است.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما