توضیح وزارت امنیت درباره علت تاخیر در تحویل خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت دلایل تاخیر در تولید خودرو را تشریح کرد و به موارد عدم استاندارد و جزئیات اشاره کرد.

بر اساس گزارش وزارت حراست، در پی انتشار اخباری مبنی بر انبارهای خودرو توسط شرکت های خودروسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد بر اساس اطلاعات شرکت ایران خودرو، تعداد 13 هزار خودرو با مرحله 85 به ثبت رسیده است. 2 استاندارد تولید شده است. که بر اساس تعاریف هیئت رقابت و همچنین نیاز به طی شدن فرآیندهای مربوط به اخذ مجوز استاندارد (TT) به بازار عرضه می شوند، مراحل قیمت گذاری آنها باید در روند اجرای هیئت رقابت دنبال شود.

وزارت امنیت افزود: همچنین 19 هزار و 700 دستگاه از این خودرو برای مشتری فاکتور شده و در مرحله شماره گذاری و تحویل به نمایندگی های سراسر کشور است.

34 هزار و 171 خودرو در شرکت “سایپا” وجود دارد که از این تعداد 9 هزار و 948 خودرو دارای فاکتور و فاقد شماره دولتی هستند و به محض شماره گذاری به مشتریان تحویل داده می شود.

وزارت ایمنی تصریح کرد: 21 هزار و 708 دستگاه خودرو در انتظار صدور گواهینامه استاندارد و آماده فروش و فاکتور برای مشتریان هستند که از این تعداد 15 هزار و 364 خودرو نیسان و 6 هزار و 346 خودرو کویک است.

بر اساس اعلام وزارت حراست، هزار و 77 دستگاه خودروی تولیدی 1401 در انتظار سازمان ملی استاندارد و 1438 دستگاه نیز به دلیل کمبود قطعات در دست تکمیل است و پس از تکمیل به فروش می رسد.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما