(تصاویر) کوبایی ها چگونه روسیه را برای جنگ در اوکراین استخدام می کنند؟

بر اساس دستور پوتین، سربازان خارجی که با قراردادهای یک ساله به ارتش ملحق می شوند، به همراه همسر، فرزندان و والدین خود در یک فرآیند سریع، فرصت دریافت تابعیت روسیه را خواهند داشت.

به گزارش فرارو، یامیدلی سروانتس، یک خیاط کوبایی، برای اولین بار پس از سال ها یک چرخ خیاطی، یک یخچال و یک تلفن همراه خرید. تجهیزاتی که هزینه آن را روسیه پرداخت کرده است.

او می گوید شوهر 49 ساله اش، انریکه گونزالس، یک کارگر ساختمانی کم درآمد، خانه خود را در شهر لا فدر در 19 جولای ترک کرد تا با ارتش روسیه در اوکراین بجنگد.

خانم سروانتس به رویترز گفت که شوهرش چند روز پس از رفتن او به جنگ، بخشی از حقوق خود، 200000 روبل (2400 دلار) را به پزو برای او فرستاد.

این مقدار پول برای سروانتس در جزیره ای که تحت کنترل کمونیست ها قرار دارد، درآمد بادآورده قابل توجهی است. طبق آمار اداره آمار کوبا، این میزان درآمد بیش از 100 برابر میانگین حقوق ماهانه در این کشور است که 4209 پزو (17 دلار) است.

داده های رسمی دولت منتشر شده در سال 2022 نشان می دهد که مناطق کمتری وجود دارد که ساکنان آن آسیب پذیرتر از La Federale هستند.

این منطقه در حومه هاوانا قرار دارد و دارای 800 سکنه است که اغلب شرایط زندگی بسیار سختی دارند. بنابراین از هر چهار ساکن یک نفر بیکار است.

یامیدلی سروانتس می‌گوید حداقل سه نفر از همسایگانش از ژوئیه به روسیه رفته‌اند و یکی دیگر منتظر است تا خانه‌اش را قبل از ترک بفروشد.

رویترز ماجرای این چهار نفر را به همراه حدود 12 کوبایی دیگر که از هاوانا، پایتخت و مناطق اطراف آن برای جنگ در اوکراین و سفر به روسیه استخدام شده بودند، بررسی کرد.

این افراد، از سازندگان و بازرگانان گرفته تا کارگران کارخانه فرآوری و کارمندان شرکت‌های مخابراتی، همگی می‌خواستند جان خود را به خطر بیندازند تا درآمد کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از میان همه این افراد، در نهایت 11 نفر به روسیه پرواز کردند و هفت نفر دیگر در آخرین لحظه تردید کردند و از تصمیم خود منصرف شدند.

مصاحبه با بسیاری از مردان، علاوه بر دوستان و اقوامشان، همراه با یک سری پیام‌های واتس‌اپ، پاسپورت، عکس‌ها و شماره تلفن‌هایی که برای تأیید حساب‌هایشان ارائه کرده‌اند، جزئیات چگونگی تصمیم برخی کوبایی‌ها برای رانندگی با خودرو. کمک به ارتش روسیه. . عکس

کرملین و وزارت دفاع روسیه به سوالات رویترز درباره دخالت کوبا در جنگ اوکراین پاسخی ندادند و کوبا نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

این در شرایطی است که خبر استخدام اتباع کوبایی توسط ارتش روسیه برای جنگ اوکراین در ماه جاری پس از تایید فعالیت یک شبکه قاچاق انسان توسط دولت کوبا در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.

هاوانا، متحد قدیمی و سنتی روسیه، که قبلاً اعلام کرده بود “در جنگ اوکراین دخالتی ندارد” اخیراً از دستگیری 17 عضو یک باند قاچاق انسان خبر داد که مقامات کوبایی می گویند این سازمان را تشویق می کند. شهروندان در کنار سربازان روسی بجنگند.

گونزالس، همسر خانم سروانتس، در میان ده ها کوبایی است که توسط ارتش روسیه برای جنگ در اوکراین استخدام شده اند و در حال حاضر در حال گذراندن آموزش نظامی هستند.

او در یک تماس ویدیویی از یک پایگاه نظامی روسیه در جنوب مسکو به رویترز گفت که یکی از 119 کوبایی است که در آنجا آموزش می بینند.

به گفته خودش وقتی وارد روسیه شد قراردادی را برای خدمت در ارتش امضا کرد که به اسپانیایی ترجمه شد و او را برای آموزش فرستادند.

گونزالس در تماس تصویری با رویترز در حالی که لباس نظامی به تن داشت و لبخند می زد، گفت: همه می دانستند برای چه به اینجا می آیند. به جنگ آمدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در واکنش به این موضوع تنها به این موضوع اکتفا کرد که سفارت اوکراین در هاوانا این موضوع را با مقامات کوبا در میان گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به اینکه آمریکا به دقت اوضاع را رصد می کند، گفت: ما نسبت به گزارش هایی که گفته می شود جوانان کوبایی را برای جنگ به نفع ارتش روسیه جذب و جذب می کنند، بسیار نگران هستیم.

روند جذب کوبایی ها به ارتش روسیه چند هفته پس از دستور ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر جذب نیروهای خارجی آغاز شد.

بر اساس این فرمان، سربازان خارجی که با قراردادهای یک ساله در ارتش استخدام می‌شوند، این امکان را خواهند داشت که با همسر، فرزندان و والدین خود در روند سریع‌تری تابعیت روسیه را دریافت کنند.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما