(تصاویر) سدان جدید سوزوکی به ایران می آید

سوزوکی سیاز به زودی به عنوان یک سدان اقتصادی وارد ایران می شود. در ادامه با ویژگی های فنی و امکانات رفاهی سوزوکی سیاز آشنا می شویم.

به گزارش گجت نیوز، راستا موتور خاورمیانه که به واردکننده سوزوکی سیاز معروف است، به تازگی این سدان اقتصادی را در نمایشگاه هفتگی داستان سرویس ویژه دولت به نمایش گذاشته تا به زودی شاهد عرضه آن در بازار ایران باشیم. در زیر نگاهی به طراحی بیرونی، مشخصات فنی و سطح امکانات سوزوکی سیاز می اندازیم.

سوزوکی سیاز را معرفی می کنیم

خودروهای سوزوکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران هستند. به عنوان مثال سوزوکی گرند ویتارا که سال هاست توسط ایران خودرو تولید و عرضه می شود، توانسته به محبوبیت قابل توجهی دست یابد. راستا موتور خاورمیانه هم اکنون قصد دارد با ارائه محصولاتی از این شرکت ژاپنی مانند سیاز به نیازهای علاقه مندان سوزوکی پاسخ دهد. این سدان اقتصادی می تواند با خودروهای چینی هم رده رقابت کند.

بخش طراحی

سوزوکی سیاز اگرچه طراحی بیرونی نسبتاً ساده ای دارد، اما همچنان شیک و هماهنگ به نظر می رسد و طراحی آن برای یک خودروی مقرون به صرفه قابل قبول است. در نمای جلو، چراغ‌های بزرگ و خطوط شکسته زیادی را می‌بینیم که ظاهری نسبتاً خشن ایجاد می‌کنند. جلوپنجره نیز با دو خط کرومی در بالا و پایین به چراغ های جلو متصل شده است. سپر با ورودی های هوای ثانویه و دو لامپ مه شکن از دیگر ویژگی های این سگمنت است.

طراحان طراحی جذاب تری را برای نمای عقب در نظر گرفتند. در این قسمت چراغ های اصلی به صورت دو تکه دیده می شوند و به قدری بزرگ هستند که تا گلگیر عقب نیز امتداد دارند. طراحان توانستند ظاهری اسپرت ایجاد کنند و درب عقب را پشت سر بگذارند. همچنین در این قسمت طراحان دو سایه رنگ را داخل یک صفحه کرومی قرار داده و روی سپر عقب قرار دادند.

کابین سوزوکی سیاز به اندازه نمای بیرونی آن ساده است، که نمی توان به خاطر طبیعت مقرون به صرفه اش ایراد گرفت. از جمله ویژگی های این بخش می توان به سیستم رادیویی خودرو، پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع، تهویه هوای روی پنل ابزار، خوشه آنالوگ، کامپیوتر سفری کوچک برای نمایش اطلاعات و فرمان سه نقطه ای ساده اشاره کرد. چرخ با کلیدهای کنترل صوتی.

شرکت سازنده از مواد قابل قبولی برای صفحه ابزار و کابین استفاده کرده است که بادوام خواهد بود. همچنین هر دو ردیف خودرو فضای مناسبی را برای مسافران فراهم می کند. لازم به ذکر است که نسخه ارائه راستا موتور خاورمیانه فاقد صفحه نمایش و سیستم مالتی مدیا است اما ممکن است نسخه های نهایی آن به این آپشن مجهز شوند.

مشخصات فنی سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز را می توان با موتورهای متعدد در بازارهای مختلف سفارش داد، اما شرکت واردکننده تنها نسخه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی را برای بازار ایران در نظر گرفته است که می تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ ها ارسال می شود. در ضمن این گیربکس حالت تعویض دستی ندارد و فقط از حالت های L و 2 استفاده می کند.

امکانات رفاهی و ایمنی سوزوکی سیاز

در حال حاضر، راستا موتور خاورمیانه سطح مشخصات سوزوکی سیاز را مشخص نکرده است، اما نسخه کامل این سدان اقتصادی دارای ویژگی های زیادی مانند استارت بدون کلید و از راه دور با دکمه استارت/گام، آفتابگیر عقب، چراغ مطالعه عقب، چرم است. صندلی ها، آینه های بغل تاشو برقی، کنترل تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، کنترل پایداری و کنترل کشش، ایزوفیکس، ترمز کمکی، 2 ایربگ، صفحه کیلومتر شمار دیجیتال 4.2 اینچی، صفحه نمایش 8 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی.

قیمت سوزوکی سیاز

در حال حاضر شرکت واردکننده جزئیات قیمت این خودرو را اعلام نکرده است اما این سدان اقتصادی در بازار امارات با قیمت 13500 تا 15500 دلار به فروش می رسد. رقبای این سدان های ژاپنی در بازار ایران، سدان های چینی و سدان های داخلی مانند شاهین، دانا و تارا هستند. همچنین این خودرو از مزایای بسیاری مانند استهلاک کم، موتور تنفس طبیعی و حساسیت به کیفیت بنزین برخوردار است.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما