به روز رسانی زنده ایالات متحده می گوید روسیه می تواند در هر زمان به اوکراین حمله کند

[ad_1]

تصویریک تصویر ماهواره ای استقرار یک منطقه اسکان نیروها و وسایل نقلیه نظامی در Rechitsa بلاروس را در این هفته نشان می دهد.
اعتبار …Maxar Technologies.، از طریق رویترز

واشنگتن – دولت بایدن روز جمعه هشدار داد که با وجود ولادیمیر وی. پوتین، رئیس جمهور روسیه، نیروهای بیشتری را به سمت مرز اوکراین منتقل می کند، یک تهاجم تمام عیار به اوکراین ممکن است قبل از پایان بازی های المپیک زمستانی در پکن آغاز شود، علی رغم گمانه زنی ها مبنی بر اینکه روس ها این کار را انجام خواهند داد. منتظر حمله باشید

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، روز جمعه به خبرنگاران گفت: «ما همچنان شاهد نشانه هایی از تشدید تنش روسیه، از جمله ورود نیروهای جدید به مرز اوکراین هستیم». آقای. سالیوان گفت که تهاجم ممکن است “در طول بازی های المپیک” آغاز شود، که قرار است هفته آینده به پایان برسد، و هشدار داد که همه آمریکایی ها باید در 24 تا 48 ساعت آینده اوکراین را ترک کنند.

آقای “ما در هر صورت آماده ایم.” سالیوان گفت. هر اتفاقی که بعد بیفتد، غرب متحدتر از سال‌های گذشته است.»

مقامات اطلاعاتی ایالات متحده در ابتدا فکر می کردند که آقای. پوتین آماده بود تا پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پکن منتظر بماند تا از دشمنی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، متحد مهم خود جلوگیری کند. آنها می گویند در روزهای اخیر، جدول زمانی شروع به بالا رفتن کرد، شتابی که مقامات دولت بایدن از روز جمعه علناً به آن اذعان کردند.

آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه، روز جمعه در یک کنفرانس خبری در ملبورن به خبرنگاران گفت که «تهاجم ممکن است در هر زمانی آغاز شود. و برای روشن بودن، این شامل بازی‌های المپیک نیز می‌شود، که قرار است در فوریه به پایان برسد. 20. آقای بلینکن افزود که مقامات آمریکایی “همچنان نشانه های بسیار نگران کننده ای از تشدید تنش روسیه، از جمله نیروهای جدید به مرز اوکراین را می بینند.”

مقامات آمریکایی نسبت به تلفات وحشتناکی در صورتی که آقای او. پوتین با تهاجم نظامی به اوکراین، از جمله مرگ احتمالی 25000 تا 50000 غیرنظامی، 5000 تا 25000 عضو ارتش اوکراین و 3000 تا 10000 نظامی روسیه ادامه می دهد. روز جمعه، آقای سالیوان گفت که مقامات بر این باورند که حمله احتمالاً با حملات موشکی و هوایی آغاز شده و با تهاجم زمینی ادامه خواهد یافت.

روسیه می‌تواند در کوتاه‌مدت یک اقدام نظامی بزرگ علیه اوکراین را آغاز کند.» سالیوان گفت، اما اضافه کرد که مقامات نمی‌توانند دقیقاً زمان و یا اینکه آقای دکتر مطمئن باشند. پوتین ممکن است تصمیم به حمله بگیرد.

او گفت: “خطر اکنون به اندازه کافی بالا است و تهدید اکنون به اندازه کافی فوری است که این همان چیزی است که احتیاط ایجاب می کند.” وی افزود: “ما معتقدیم که او ممکن است دستور نهایی را صادر کند، اما امروز اینجا در برابر شما نمی ایستیم که بگوییم دستور صادر شده است.”

ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر مجموعه ای از درخواست های فوری و فزاینده را از شهروندان خود برای ترک اوکراین صادر کرده اند.

عصر پنجشنبه، رئیس جمهور بایدن به لستر هولت از NBC News گفت که آمریکایی ها باید فورا اوکراین را ترک کنند، پس از توصیه وزارت امور خارجه مبنی بر اینکه “اقدام نظامی ممکن است در هر زمان و بدون هشدار آغاز شود”، زیرا توصیه ای دوباره صادر کرد که از آمریکایی ها خواسته بود به اوکراین سفر نکنند. با بدترین زبانش.

“ما با یکی از بزرگترین ارتش های جهان روبرو هستیم.” بایدن گفت. این یک وضعیت بسیار متفاوت است و ممکن است همه چیز به سرعت دیوانه شود.»

آقای. سالیوان روز جمعه گفت که انتظار دارد رئیس جمهور به زودی با آقای دکتر دیدار کند. پوتین با تلفن

کاخ سفید نمی‌گوید در صورت حمله روسیه، با نیروهای آمریکایی برای تخلیه آمریکایی‌های باقی‌مانده در اوکراین همکاری خواهد کرد یا خیر. آقای. سالیوان از آمریکایی‌هایی که نیاز به کمک داشتند خواست تا گزینه‌های “تجاری” را بررسی کنند و با سفارت ایالات متحده تماس بگیرند.

اوایل روز جمعه، آقای بایدن در تماسی تلفنی با دیگر رهبران ترانس آتلانتیک که شامل اولاف شولز صدراعظم آلمان نیز بود، ملاقات کرد. نخست وزیران بوریس جانسون از بریتانیا، ماریو دراگی از ایتالیا و جاستین ترودو از کانادا؛ و رؤسای جمهور امانوئل مکرون از فرانسه، آندری دودا از لهستان، کلاوس یوهانیس از رومانی، اورسولا فون در لاین از کمیسیون اروپا و چارلز میشل از شورای اروپا؛ و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو.

به گفته کاخ سفید، رهبران حدود 80 دقیقه در تماسی که در ابتدا قرار بود حول محور “دیپلماسی و بازدارندگی” باشد، ملاقات کردند.

این تماس در حالی مطرح شد که روسیه نیروهای خود را در اطراف اوکراین – در بلاروس، غرب روسیه و کریمه، سرزمینی که روسیه در سال 2014 از اوکراین تصرف کرد- ایجاد می کند – چیزی که رهبران ایالات متحده و ناتو گفته اند به نظر می رسد برای تهاجم آماده می شود.

اوکراین روز جمعه اعلام کرد که جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه تمرین‌های نظامی در بخش شرقی اوکراین که تحت کنترل خود دارند، برگزار می‌کنند، همزمان با برگزاری رزمایش روسیه در نزدیکی اوکراین.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما