(فیلم) ماشین دست دوم گرانتر از خانه لوکس!

[ad_1]

بحران اقتصادی در سریلانکا برای فروشندگان خودروهای دست دوم خوب است زیرا قیمت این خودروها بالاتر از قیمت یک خانه لوکس است.

به گزارش فرارو، این کشور جزیره ای 22 میلیونی در آستانه ورشکستگی است، تورم داغ است و دولت برای صرفه جویی در دلارهای مورد نیاز برای خرید غذا، دارو و سوخت، واردات غیرضروری را ممنوع کرده است.

در بازار خودرو، ممنوعیت دو ساله خودروها را صفر مایل از جاده دور کرده است و خریداران ناامید را مجبور به پرداخت قیمت های هنگفت برای خودروهای کامپکت دست دوم و سدان های خانوادگی کرده است.

تویوتا لندکروز با پنج سال کارکرد به صورت آنلاین 62.5 میلیون روپیه (312500 دلار) قیمت دارد که سه برابر قیمت قبل از ممنوعیت واردات است. این پول برای خرید یک محله کلمبوس طبقه متوسط ​​یا یک آپارتمان لوکس جدید کافی است.

سارات یاپا باندرا، مالک یکی از بزرگترین نمایندگی ها در پایتخت سریلانکا گفت: «اکنون ماشین و خانه نماد موفقیت هستند. به همین دلیل است که اکثر مردم حاضر به خرید حتی با این قیمت های بالا هستند.

حضور خودرو در خیابان های شلوغ کلمبو، جایی که شبکه اتوبوسرانی و راه آهن بیش از حد شلوغ است، ضروری است. تعداد تاکسی ها نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است، به طوری که رانندگان تاکسی های خود را می فروشند تا پول زیادی کسب کنند و آنهایی که هنوز کار می کنند، کرایه های دو برابر یا بالاتر دریافت می کنند.

ویروس کرونا سریلانکا را در بحران فرو برد و درآمدهای گردشگری را به شدت کاهش داد.

در مارس 2020، دولت سریلانکا برای جلوگیری از خروج ارز از کشور، واردات گسترده ای از جمله خودروهای جدید را ممنوع کرد. اما این سیاست نمی تواند جلوی گردش دلار را بگیرد و تحویل کالاهای حیاتی به کشور را با مشکل مواجه می کند.

خرده‌فروشان غذا را با برنج محدود کرده‌اند، رستوران‌ها را بسته‌اند، زیرا نمی‌توانند گازی برای پخت و پز پیدا کنند، و شرکت‌های انرژی که به دلیل کمبود نقدینگی قادر به تولید نفت نیستند، قطعی‌های ناگهانی ایجاد کرده‌اند.

ممنوعیت واردات نیز منجر به کمبود قطعات خودرو شده است که به معنای گم شدن رانندگان پس از آسیب است.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما