رومن آبراموویچ، میلیاردر روسی، باشگاه فوتبال چلسی را به فروش خواهد رساند

[ad_1]


مالک چلسی، رومن آبراموویچ، مرکز، پس از اهدای جام لیگ برتر به چلسی پس از بازی با ساندرلند در ورزشگاه استمفورد بریج لندن در 24 می 2015، تشویق می کند.

مت دانهام / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مت دانهام / AP


مالک چلسی، رومن آبراموویچ، مرکز، پس از اهدای جام لیگ برتر به چلسی پس از بازی با ساندرلند در ورزشگاه استمفورد بریج لندن در 24 می 2015، تشویق می کند.

مت دانهام / AP

رومن آبراموویچ، الیگارش میلیاردر روسی، پس از تحت فشار قرار گرفتن پس از حمله روسیه، گفت که چلسی را می فروشد – تیم لیگ برتری که تحت مالکیت او به یکی از برترین باشگاه های فوتبال جهان تبدیل شد.

آبراموویچ در بیانیه ای گفت: “لطفا بدانید که این تصمیم فوق العاده دشواری بوده است و جدایی از باشگاه به این شکل برای من دردناک است. با این حال، من معتقدم که این به نفع باشگاه است.” تیم چهارشنبه

او گفت که این باشگاه یک بنیاد خیریه راه اندازی خواهد کرد که از درآمد خالص فروش به نفع “همه قربانیان” جنگ در اوکراین استفاده خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: «این شامل تأمین بودجه حیاتی برای نیازهای فوری و فوری قربانیان و همچنین حمایت از کار طولانی مدت بهبودی است».

ثروت هنگفت آبراموویچ از مشارکت او در صنایع نفت و فلزات روسیه، به ویژه به دست آوردن یک شرکت سابق به دست می آید. شرکت نفت دولتی در طول موج خصوصی سازی در روسیه در اواسط دهه 1990.

او با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، نزدیک است، همانطور که با روسیه سابق بود رهبر بوریس یلتسین

او در میان تعداد انگشت شماری از الیگارش‌های روسی که در حال حاضر توسط ایالات متحده تحریم شده‌اند نیست – اگرچه در فهرست به اصطلاح پوتین از سیاستمداران و الیگارش‌های روسی که در سال 2018 توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تهیه شده بود، قرار داشت.

اما دولت بریتانیا تحت فشار بوده است تا اقدامات بیشتری علیه الیگارش هایی مانند آبراموویچ انجام دهد. بریتانیا مدت‌هاست که مقصدی برای روس‌های ثروتمند بوده است تا ثروت عظیم خود را در شرکت‌های صدفی و خانه‌های چند میلیون دلاری در شهر لندن پارک کنند.

در روزهای اخیر، سیاستمداران بریتانیایی به دنبال تشدید مقررات در مورد سرمایه گذاری خارجی و مصادره دارایی های خریداری شده با وجوه غیرقانونی بوده اند. حزب محافظه کار نخست وزیر بوریس جانسون برای کمک های سیاسی سرمایه گذاران روسی مورد بررسی قرار گرفته است.

آبراموویچ که ظاهراً تحت فشار بود، روز شنبه اعلام کرد که “سرپرستی و مراقبت” باشگاه را به متولیان بنیاد خیریه آن می سپارد.

اما سوالات همچنان ادامه داشت. روز چهارشنبه، پیش از اعلام چلسی، کی یر استارمر، رهبر حزب کارگر بطور علنی درباره آبراموویچ پرسید: “هفته گذشته، نخست وزیر گفت که آبراموویچ با تحریم روبرو شده است. او بعداً رکورد را تصحیح کرد و گفت که نیست. خوب، چرا اینطور نیست.” او؟”

آبراموویچ از سال 2003 مالک چلسی است، زمانی که اکثر سهامداران آن زمان را به مبلغ 233 میلیون دلار خریداری کرد.

در دوران آبراموویچ، چلسی موفقیت های عظیمی را تجربه کرد و پنج بار قهرمان لیگ برتر، پنج بار جام حذفی و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

طبق برآورد فوربس در سال گذشته، ارزش این باشگاه اکنون بیش از 3 میلیارد دلار است. آبراموویچ آخرین مهلت جمعه را برای پیشنهادات اولیه تعیین کرده است و طبق گزارش ها به دنبال فروش حداقل 2.5 میلیارد دلاری است.

آبراموویچ به ایجاد مدل مالکیت میلیاردر خارجی تیم های لیگ برتر کمک کرد. مالکان باشگاه اکنون شامل سرمایه گذاران بزرگی از ایالات متحده، امارات متحده عربی، چین، تایلند، مصر و ایران هستند.



[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما