تحصیل در یونان شرایط تحصیلی و هزینه ها با صباویزا

تحصیل

در ادامه این مطلب از صبا ویزا یک نکات جامعی را در مورد تحصیل در یونان ارائه داده‌ایم تا ببینید چرا باید این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید. هزینه‌ این بیمه بیشتر از بیمه عمومی و در عین حال خدماتی که ارائه می‌دهد بیشتر است. هزینه‌ ویزیت پزشک متخصص طبق تعرفه‌ بیمه پرداخت می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه بیمه‌ A.S.L در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا معتبر است. معادل سازی مدارک به این معنا است که مدارک تحصیلی شما از جانب سایر کشورهای خارجی مورد پذیرش قرار می‌گیرد. در نتیجه شما می‌توانید در این کشورها مشغول به کار شوید یا در دانشگاه‌ها در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهید. در واقع یکی از اصلی‌ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در خارج در کشورهای دیگر دنیا داشتن رزومه‌ی قوی و مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر است.

تحصیل

اما باید در نظر داشته باشید که پس از اخذ اقامت دائم، کشور ایتالیا به شما اجازه دریافت ویزای همراه را می‌دهد. حال آیا می‌خواهید بدانید که چگونه به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید به طور رایگان در کانادا تحصیل کنید؟ تنها یک راه برای تحصیل در کانادا آن هم به صورت رایگان وجود دارد.

ثبت نام کنکور سراسری 1402 + زمان، شرایط و مراحل

همچنین در فصل تابستان بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها در شهرهای ایتالیا به‌خصوص در شهرهای رم و میلان به دنبال کارکنان غیرایتالیایی هستند. البته شرایط کار کردن برای دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا مانند دانشجویان ایرانی سخت‌ است. آن‌ها نمی‌توانند بیشتر از ٢٠ ساعت در هفته کار کنند، اجازه‌ کار در تعطیلات را ندارند و نمی‌توانند در یک حرفه‌ی شخصی به فعالیت بپردازند. یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا امکان آن را برای دانشجویانشان فراهم می‌کنند، امکان تبادل با سایر دانشگاه‌های دنیا برای مدت مشخصی است. قراردادهای زیادی به منظور اکسچنج استیودنت میان دانشگاه‌های مختلف دنیا منعقد شده است. بسیاری از دانشجویان برای تامین مخارج زندگی، در کشور مقصد، مشغول به کار می شوند.

تحصیل

نظام آموزشی ایتالیا به گونه‌ای است که امکان شرکت در دوره‌های یکساله یا دوساله حرفه‌ای در دانشگاه (حداقل ۶۰ واحد آموزشی) را جهت کار در بخش‌های مختلف صنعت نیز ارائه می‌دهد. بعضی دانشگاه‌ها مدرک b1 یا b2 یا بهتر می‌خواهند و در مقطع دکتری احتمال تحصیل و ورود با زبان انگلیسی و بعد از ورود و به مرور گذراندن کالج زبان آلمانی در آن جا مکان پذیر است. شرایط اعزام دانشجو به خارج از کشور بر اساس مدرک تحصیلی، سطح سواد فرد، اعتقاد دینی، عدم وابستگی به احزاب، شرایط تأهل و تجرد و سایر شرایط تخصصی وی ارزیابی می‌شود. در سال‌های اخیر، در لیست شرایط اعزام دانشجو به خارج عدم سوءپیشینه کیفری مؤثر اهمیت زیادی دارد. قوانین اعزام دانشجو هر دوره با هم متفاوت است و آشنایی با قوانین نیاز به صرف زمان زیادی دارد.

شرایط ادامه تحصیل و کار خارج از کشور برای دانشجویان

اگر موفق به پیدا کردن شغل مناسب در این کشور شوید، و ویزای کاری بگیرید می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید. برای دریافت بیمه‌ A.S.L ابتدا باید درخواست خود را در اداره‌ پست ثبت کنید و سپس به شعب این بیمه در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه نمایید. فرم درخواست، کد مالیاتی، مجوز اقامت، گذرنامه، گواهی ثبت‌نام در دانشگاه و رسید پرداخت، مدارک مورد نیاز برای دریافت بیمه‌ A.S.L است. این سه مقطع شامل مقطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان است که طول دوره تحصیل در هر مقطع را در جدول زیر مطالعه کنید.

تحصیل

دیپلم در همه جای دنیا به مدرکی اطلاق می‌شود که بعد از ۱۲ سال تحصیل دریافت می‌شود. یعنی مدرکی که در نظام قدیم ایران در سوم دبیرستان اعطا می‌شود، در خارج از کشور دیپلم محسوب نمی‌شود و باید مدرک پیش‌دانشگاهی ارائه شود. اگر رشته‌های شما جزو رشته‌هایی است که فقط ۱۱ سال درس خوانده‌اید، برای ورود به دانشگاه در کشورهای خارجی باید یک سال هم درس بخوانید تا ۱۲ سال کامل شود. البته برخی از کشورها مثل انگلستان دیپلم ۱۱ ساله را نیز می‌پذیرند، اما برای ورود به دانشگاه، فرد باید برای اتمام سال دوازدهم از طریق دوره Foundation اقدام کند.

مستقیما موثر برای اخذ بورسیه تحصیلی می‌باشد و در این راستا نمره پیشنهادی، آیلتس 7.5 یا 8 به بالا (یا معادل آن در دیگر آزمون‌های زبان معتبر و مورد قبول در دانشگاه مورد نظر) می‌باشد. دانشجویان برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ایتالیا حتما باید مدرک لیسانس ارائه بدهند. مدت‌زمان تحصیل در این مقطع همانند ایران، ٢ سال است و متقاضیان نیاز است مهارت خود را در زبان انگلیسی یا ایتالیایی اثبات کنند.

برای تحصیل ارزان‌تر می‌توانید ترکیه، مجارستان و جمهوری چک را انتخاب کنید که هزینه تحصیل در آن‌ها به زبان انگلیسی بین ۱۰ الی ۲۰ هزار یورو تخمین زده شده است. علاوه بر هزینه تحصیل، باید هزینه‌های زندگی در کشور مقصد را نیز در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید با مدرک لیسانس برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اقدام کنید، باید ترجمه مدرک و ریز نمرات، معدل نسبتا خوب و مدرک زبان (نمره قابل قبول برای هر دانشگاه متفاوت است) را ارائه کنید. شرط سنی برای کارشناسی ارشد نسبت به کارشناسی اهمیت کمتری دارد، اما برای برخی از کشورها مهم است که برای توجیه گپ تحصیلی، مدارک و رزومه قابل قبولی را ارائه کنید.

  • یکی از مهم‌ترین امتیازاتی که به کمک آن می‌‌توان به سادگی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی جهت تحصیل در خارج اقدام کرد، چاپ مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر دنیا است.
  • با این وجود، هنوز هم بعضی از بانک ها قوانین سفت و سختی را برای ایرانیان در نظر گرفته‌اند.
  • مهاجرت، خرید ملک، ثبت شرکت، مسافرت و تحصیل در خارج از کشور موضوعاتی هستند که این روزها به شنیدنشان عادت کرده ایم، اما متاسفانه کمتر مجموعه ای تخصص لازم و کافی، جهت ارائه خدمات شایان در این زمینه را دارد.
  • برای مثال اگر در آمریکا تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار بگیرید، امکان دارد آن شرکت در کشورهای اروپایی نیز به شما خدمات ارائه دهد و بتوانید از بیمه خود در خارج از آمریکا نیز استفاده کنید.

کشور ایتالیا از جمله کشورهایی است که شما می‌توانید پس از اتمام دوران تحصیل در آن بمانید و مشغول به کار شوید. تنها باید بتوانید در زمان تحصیل کار مناسب را پیدا کنید و در آن مشغول شوید و یا به عنوان کار آموز کار کنید.

  • اگر به دنبال تحصیل ارزان‌قیمت در اروپا هستید، باید تحصیل در ایتالیا را در نظر بگیرید.
  • یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید شانس اخذ ویزای تحصیلی را افزایش دهید، پر بار کردن رزومه‌ی تحصیلی خود با ارائه‌ی مقالات علمی و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی است.
  • شهریه دانشگاه را می‌توان اصلی‌ترین بخش هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به‌شمار آورد.
  • با این حال در همه‌ی آنها شما باید سوابق تحصیلی بسیار درخشانی داشته باشید بعلاوه در بیشتر آنها مدرک زبان معتبر نیز نیاز است.

معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خصوصی راحت‌تر از دانشگاه‌های دولتی است، اما حتما دقت فرمایید دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم در ایتالیا باشد. انتخاب کشور مناسب و دانشگاه‌های با کیفیت برای ادامه تحصیل کار بسیار دشواری است و نیازمند صبر، پشتکار و تحقیقات بسیار زیاد است. همان‌طورکه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی می‌تواند رشد علمی شما را به همراه داشته باشد، گرفتار شدن در دام موسسات آموزشی بی‌کیفیت و غیر‌مجاز چیزی به جز به هدر رفتن سرمایه و وقت شما ندارد. بنابراین در این نوشتار همراه موسسه مهاجرتی GO2TR باشید تا در رابطه با تحصیل در خارج اطلاعات ارزشمندی را کسب کنید. برای مقطع دکتری نیز شانس زیادی برای دریافت بورسیه یا فاند دارید که می‌تواند همه یا بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی شما را تامین کند. گرفتن فاند در مقطع دکتری بسیار راحت‌تر از سایر مقاطع است و از این رو شانس تحصیل رایگان  درخارج در مقطع دکتری بسیار بیشتر از کارشناسی ارشد یا کارشناسی است.

اولین کاری که برای اقدام به تحصیل در مقطع دکتری در خارج از کشور باید انجام دهید، پیدا کردن و مکاتبه با استاد راهنما یا سوپروایزر است. برای ادامه تحصیل در خارج مثل کشورهای آمریکا، کانادا، انگلستان و اکثر کشورهای اروپایی با مدرک دیپلم، شرایط سنی وجود دارد و فقط افراد زیر ۲۱ سال می‌توانند برای تحصیل در خارج با این مدرک اقدام کنند. گاهی برخی کشورها کمی ارفاق قائل می‌شوند و سربازی و کارهای مرتبط با رشته را که فرد پس از دریافت دیپلم انجام داده است را نیز در نظر می‌گیرند و شانس ادامه تحصیل را به این افراد هم می‌دهند.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما