اورکاها یک نهنگ آبی را پایین می آورند و ثابت می کنند که شکارچیان اوج اقیانوس هستند

[ad_1]


در حالی که نهنگ‌های قاتل برای حمله به نهنگ‌های آبی شناخته شده‌اند، جان تاتردل و همکارانش اولین کسانی هستند که تا به حال یک نابودی موفق را ثبت کرده‌اند. و آنها این کار را بیش از یک بار انجام داده اند و یافته های خود را در مجله Marine Mammal Science منتشر کرده اند.

اداره ملی اقیانوسی و جوی / از طریق AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

اداره ملی اقیانوسی و جوی / از طریق AP


در حالی که نهنگ‌های قاتل برای حمله به نهنگ‌های آبی شناخته شده‌اند، جان تاتردل و همکارانش اولین کسانی هستند که تا به حال یک نابودی موفق را ثبت کرده‌اند. و آنها این کار را بیش از یک بار انجام داده اند و یافته های خود را در مجله Marine Mammal Science منتشر کرده اند.

اداره ملی اقیانوسی و جوی / از طریق AP

صبح طوفانی مارس 2019 در سواحل غربی استرالیا بود، زمانی که محقق نهنگ جان تاتردل و دانش آموزانش چشم به تعقیب و گریز در آب افتادند.

صحنه تاری بود اولین چیزی که آنها مشاهده کردند حدود بیست شکل سیاه و سفید در آب بود – گروهی از نهنگ های قاتل چیزی را احاطه کرده اند. از روی قایق، تنها چیزی که تاتردل می توانست تشخیص دهد یک حیوان آبی خاکستری بسیار بزرگتر بود که در مرکز آن قرار داشت.

سپس خون را در آب دیدند.

تاتردل، محقق ارشد مرکز تحقیقات سیتاس در استرالیا، به NPR گفت: «در عرض چند ثانیه متوجه شدیم، خدای من، دسته ای از نهنگ های قاتل به نهنگ آبی حمله می کنند.

نهنگ بزرگ بود. حدود 70 فوت طول دارد. و در حال مبارزه بود.

اما نهنگ های قاتل که تنها یک سوم بزرگی داشتند، حملات هماهنگی انجام می دادند و با هم کار می کردند تا طعمه خود را خسته کنند. آنها به نوبت تکه های گوشت بزرگترین حیوان روی این سیاره را گاز می گرفتند.

توتدل که تیمش شکار خشونت آمیز را ضبط کرده است، به یاد می آورد: “10، 12 خوب بودند که در نگهداری این حیوان مورد آزار و اذیت فعال بودند. آن را پوشاندند. فقط خسته کننده بود.”

ساعت ها ادامه داشت و در نهایت نهنگ آبی ضعیف تر شد. دو نهنگ قاتل با احساس فرصت خود، روی آن پریدند و نهنگ آبی را به زیر آب بردند تا در نهایت غرق شد. دانشمندان نظاره کردند که نهنگ های قاتل ابتدا زبان پستاندار بزرگتر را خوردند. احتمالاً زمانی که هنوز زنده بود.

تاتردل می‌گوید که نمی‌داند چرا، اما به نظر می‌رسد که این یک “برش ترجیحی” است.

در حالی که نهنگ‌های قاتل برای حمله به نهنگ‌های آبی شناخته شده بودند، تیم محققین اولین کسانی بودند که موفق شدند یک نابودی را ثبت کنند. و آنها این کار را بیش از یک بار انجام داده اند و یافته های خود را در مجله Marine Mammal Science منتشر کرده اند.

او می‌گوید کار آنها قطعا نشان می‌دهد که نهنگ‌های قاتل، که در واقع به خانواده دلفین‌ها تعلق دارند، برترین شکارچیان اقیانوس هستند.

حتی کوسه های سفید بزرگ از نهنگ های قاتل دوری می کنند

مطالعه اخیر نشان می دهد که آنها به قدری خشن هستند که به نظر می رسد حتی کوسه های سفید بزرگ نیز از آنها می ترسند. به گفته محققانی که کوسه‌های سفید را با یک دستگاه ردیاب در سواحل کالیفرنیا علامت‌گذاری کرده بودند، فقط وجود غلاف نهنگ‌های قاتل که اورکا نیز نامیده می‌شوند، کوسه‌ها را برای ماه‌ها راندند.

تاتردل گفت: «برداشتن و از بین بردن موفقیت آمیز یک نهنگ آبی بالغ، میله را بسیار بالاتر از آنچه تصور می‌کردم بالا برد.

فیلم ویدیویی وحشتناک از رویارویی نهنگ آبی و باند نهنگ های قاتل جان کالامبوکیدیس، زیست شناس نهنگ آبی در تحقیقات Cascadia را به لرزه درآورد.

کالامبوکیدیس به NPR اعتراف کرد: “به عنوان یک دانشمند، من تمایل دارم گاهی اوقات کمتر احساسی به این چیزها نگاه کنم، اما از نظر احساسی تحت تاثیر آن هستم.”

اما، او گفت، اگرچه تماشای آن سخت است، اما بخشی از طبیعت است.

وی خاطرنشان کرد که یکی از دلایلی که مستندسازی این نوع حملات بسیار دشوار بوده است این است که نهنگ‌های آبی که در حال حاضر تحت عنوان قانون گونه‌های در خطر انقراض فهرست شده‌اند، نادر بودند. جانوران عظیم الجثه در قرن بیستم توسط صید تجاری نهنگ از بین رفتند.

اما تعداد آنها در دهه های اخیر افزایش یافته است. کالامبوکیدیس معتقد است که “هنگامی که نهنگ ها و نهنگ های بزرگ بهبود می یابند، ممکن است شاهد این باشیم که این حملات با تکرار بیشتر و در دسترس شدن طعمه دوباره رایج تر شوند.”

همچنین در مورد علاقه آنها ماهیت تنگ بافته خانواده نهنگ های قاتل است. غلاف ها توسط یک مادرسالار هدایت می شوند و هنگامی که مهارتی کسب کردند، آن را از نسلی به نسل دیگر در گروه خانواده خود منتقل می کنند. بنابراین، با هر حمله موفقیت آمیز به نهنگ آبی، آنها در حال یادگیری مجدد و گسترش فرهنگ فرعی خود هستند.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما