چه اتفاقی برای & نگرانی های امنیتی TikTok؟ & تورنتو Globalnews.ca

در این قسمت جایزه «چه اتفاقی افتاد؟»، اریکا ولا نگرانی‌های امنیتی فعلی پیرامون برنامه ویدیویی کوتاه TikTok را مورد بحث قرار می‌دهد.

TikTok یکی از محبوب ترین برنامه ها در جهان است که هر ماه بیش از یک میلیارد نفر از آن استفاده می کنند، اما در ماه فوریه، دولت فدرال کانادا ممنوعیت این برنامه را در دستگاه های دولتی اعلام کرد.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

این اقدامی است که چندین کشور در ماه های اخیر انجام داده اند.

“من فکر می کنم نگرانی ها دوگانه است. برت کاراوی، استاد اقتصاد رسانه در دانشگاه تورنتو، گفت: همه چیز به ساختار مالکیت بازمی گردد – ByteDance، مانند بسیاری از شرکت های چینی، حزب کمونیست چین نوعی نمایندگی در داخل شرکت دارد.

“من فکر می کنم بسیاری از نگرانی هایی که در حال حاضر پیرامون ByteDance و TikTok وجود دارد، بخش بزرگی از نوعی تنش بین چین و غرب است… نگرانی هایی در مورد میزان داده ها یا اطلاعاتی وجود دارد که پلتفرمی مانند TikTok جمع آوری می کند. . .

در 27 فوریه، نخست وزیر کانادا ترودو اعلام کرد که دولت کانادا TikTok را بر روی تمام دستگاه های تلفن همراه صادر شده توسط دولت ممنوع خواهد کرد.

ترودو گفت: «ما در حال تصمیم گیری هستیم که بهتر است کارمندان دولتی و تجهیزات دولتی به دلیل نگرانی های امنیتی عمومی به TikTok دسترسی نداشته باشند.

این ممکن است اولین قدم باشد و شاید تنها گامی باشد که باید برداریم، اما در هر مرحله از راه مطمئن می‌شویم که کانادایی‌ها را ایمن نگه داریم.»

در حال حاضر روند

  • فرماندار نیویورک: انفجار پل رنگین کمان “حادثه وحشتناک” بود، نه تروریسم

  • گیرت ویلدرز معروف به «دونالد ترامپ» هلندی در انتخابات هلند به پیروزی قاطع دست یافت.

مدیر ارشد اطلاعات کانادا تشخیص داده است که TikTok سطح قابل قبولی از خطر برای حریم خصوصی و امنیت دارد.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

تصمیم برای حذف و مسدود کردن TikTok از دستگاه های تلفن همراه دولتی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه اتخاذ شده است، به ویژه با توجه به نگرانی ها در مورد رژیم قانونی حاکم بر اطلاعات جمع آوری شده از دستگاه های تلفن همراه و همسو با شرکای بین المللی ما.» مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری در آن زمان در بیانیه ای گفت.

در یک دستگاه تلفن همراه، روش‌های جمع‌آوری داده TikTok دسترسی قابل توجهی به محتوای تلفن فراهم می‌کند. در حالی که خطرات استفاده از این برنامه واضح است، ما در حال حاضر هیچ مدرکی برای زیر سوال بردن اطلاعات دولت نداریم.”

TikTok معتقد است که این برنامه از نظر میزان داده‌هایی که جمع‌آوری می‌کند منحصربه‌فرد نیست و همه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی باید با دقت یکسان رفتار شوند.

TikTok می‌گوید که از قوانینی که در آنجا فعالیت می‌کند پیروی می‌کند – در کانادا، از قانون حفظ حریم خصوصی کانادا از طریق قانون حفاظت از اطلاعات شخصی و اسناد الکترونیکی پیروی می‌کند.

در این قسمت چی شد…؟اریکا ولا در مورد مشروعیت این نگرانی ها و اینکه آیا اقدامات مشابهی علیه سایر برنامه های رسانه های اجتماعی انجام می شود یا خیر با کارشناسان صحبت می کند.

© 2023 Global News، بخشی از Corus Entertainment Inc.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما