هاش ۶۱ درصدی درآمد مالیات بر دخانیات در بودجه ۱۴۰۱

[ad_1]

علیرغم مهم ترین قانون مهم وزارت بهداشت برای این که ساختار مالیاتی در کنترل دخانیات ایراد دارد و به جنبه های درآمدی آن می رسد تا کاهش مصرف دخانیات، اما در نهایت با رای مجلس به حذف بند الحاقی 7 ثبت 6 مربوط به افزایش مالیات بر دخانیات، شهش، دارم دردامد دولت السالت الشهدیم.

یک گزارش ایسنا، تا پیش از دی ماه امسال و اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، ردیفهای مالیاتی شامل درصدهای تعیین شده در ماده 73 قانون برنامه ششم توسعه، 15 درصد قانون ارزش افزوده مصوب سال 1387 و جزء منتخب 6 بودجه 1400 هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی 250 و با نشان بین المللی 500 ریال، هر بسته 50 تنباکوی گرم داخلی 33000 ریال و تنباکوی وارداتی 100000 ریال با ارزش درآمدی حدود 7000 میلیارد ریال بود.

با توجه به حذف جزء ف تبصره 6 بودجه 1400 با اجرای قانون ارزش افزوده، کمیسیون تلفیق برای کاهش درآمد از محل مالیات بر دخانیات، ثبتی برای الحاق به لایحه بودجه 1401 تصویب کرد. بر اساس این قانون داخلی از ابتدای سال 1401 به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید با نشان ایرانی مبلغ 230 تومان، تولید با نشان تومان بین المللی برند 800 و هر نخ سیگار وارداتی 1500 تومان هر بسته 50 گرمی تنباکوی تولید داخل و وارداتی مبلغ. هزار تومان به عنوان اضافه شود.

موضوعی که به دنبال انتقادات تولید کنندگان نسبت به آنچه که احتمال افزایش تولید محصولات همراه دخانی خواندند، شد و در جلسه هفتم اسفندماه صحن علی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان به حذف کامل آن رای دادند.

این وزارت بهداشت بر این موضوع تاکید دارد که قانون اساسی در حوزه کنترل دخانیات ایراد دارد و بیشتر جنبه درآمدی آن را کاهش می دهد و باید برای جبران کاستی ساختاری در ردیف های بودجه سنواتی، مالیات مضاعفی قرار گیرد. شما فقط چند سال دارید. با این وجود اخیرا با حذف کل ثبت الحاقی (بند الحاقی 7 ثبت 6 مربوط به افزایش مالیات بر دخانیات) این موضوع تحتالشعاع قرار گرفته و به کاهش درآمد سال آتی دولت از محل مالیات بر دخانیات تبدیل می شود.

در این راستا، مهندس بهزاد، ولی زاده _ رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت به ایسنا، گفت: مجددا در جلسه روز 17 ماهماه مجلس شورای اسلامی ثبت 7 الحاق به کل بودجه 1401 با اعداد پیشنهاد شده است. اگر بخواهید عضوی از دولت باشید، قادر خواهید بود. چه راه عالی برای انجام این کار؟ ما با کمک باشقیرستان در وضعیت بدنامی هستیم

وی افزود: 56 درصد نمایندگان حاضر در جلسه پیشنهاد کمیسیون تلفیق (بند الحاقی 7 ثبت 6 مربوط به افزایش مالیات بر دخانیات)، رای موافق بودند، اما چون اعلام شد که باید رای دو سوم گرفته شود، از تعداد اعضای حاضر در جلسه. تصادف دو سوم آرا حاصل نشد وين پيشنهاد رد شد.

قانون تاکید کرد: در ماده 55 قانون ارزش افزوده شده است که ماده 73 برنامه و بند ب ماده 69 قانون الحاق 2 پس از اجرای قانون ارزش افزوده نسخ می شود، اما در کدام ماده این قانون آمده است که هیچ قانون دیگری برای افزایش وجود نداشته باشد. میخوای چیکار کنی؟ شیشنهاد ممیس تلفیق برای افزایش مالیات به هر کدام از مواد كانونی اشاره نشده است. از آنجایی که جز ف قانون 6 قانون بودجه 1400 بعد از اجرای قانون ارزش افزوده حذف شد، با حذف ثبت الحاقی (بند الحاقی 7 ثبت 6 مربوط به افزایش مالیات بر دخانیات) در قانون بودجه 1401 درآمد پیش بینی شده 32 هزار میلیارد تومان از دوست دارم ببینمت. دره ماماییشه با دورهمد سال ساز عیز عین محال بر این اساس نظر نظارتی و معاونت حقوقی مجلس و دولت باید در زمینه اخذ رای دو سوم در صحن مجلس نظر و توضیحی باشد که مغایرت های قانون ارزش افزوده با طرح پیشنهادی کدام است که در انتخابات دو سوم قرار گیرد؟

ولیزاده بیان کرد: قرار بود در قانون ارزش افزوده شده است و زمانی که این مصوبات در حال انجام بود، بودجه تصویب شد و فقط 15 درصد از ارزش قانون اضافه شد. درک آن خیلی سخت نیست، اما انجام آن ممکن نیست. این قوه تثلیث مقدس است، رب السّلام، رب السّلام، ربّ السّلام. در واقع نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق 40 هزار میلیارد تومان پیشنهاد دادند و با توجه به این که این قوانین در ارزش ها حذف می شوند و ارزش خود را اضافه می کنند نمی توانند درآمد خود را از محل این قانون اجرا کنند. و من می توانم آن را انجام دهم و می توانم به شما کمک کنم. قانون تشرف به مریم مقدس و مقر مقدس همین الآن دولت باعصری بودجه مگه استاو و اصل، Canon Assassin’s Creed.

او تاکید کرد: با حذف کل ثبت الحاقی ارزش درآمدی قانون ارزش افزوده در ردیف های مربوط به قانون بودجه 1401 به میزان 230 میلیارد تومان است و این در حالی است که در سال 1400 تا قبل از اجرای قانون ارزش افزوده، حدود 6000 میلیارد تومان از محل مالیات بر درآمد کسب می شود. من به دنیا آمدم. در شرایطی که این رقم برای سال آتی 2300 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، یعنی دولت 61 درصد کاهش درآمد در این زمینه خواهد داشت که اگر پیشنهادی پیشنهادی تلفیق را هم در نظر بگیرد، یعنی بیش از 30 هزار میلیارد تومان نسبت به درآمد تعیین شود. من می توانم به شما کمک کنم. لازم است در این زمینه دستگاه های نظارتی و شورای نگهبان قرار داده و به دقت شرایط را بررسی کنند، این کاهش از محل مالیات بر دخانیات اتفاق ناگواری برای دولت و بخش هایی از سلامت است و در حالی که یکی از موارد تاکید بر سیاست های کلی است. سایه سلامی، نمک، مالیات و زنان و زایمان.

وی افزود: ما از نظر بخش سلامت تمام تلاش خود را می کنیم و اطلاعات و مضرات دخانیات را اعلام کرده و ریالی را هم بابت درآمد این بحث در برنامه کنترل دخانیات پیش بینی نشده بود; نمی دانم چه کنم. وارت برای مدت طولانی سخت کار کرده است.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما