مقصر تولید خودروهای بی کیفیت کیست؟

[ad_1]

فرارو- اختلاف پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و باز نشدن ایربگ ها همچنان ادامه دارد. در همین رابطه احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران، درباره تصادف بهبهان و باز نشدن ایربگ خودرو گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده ایربگ داشتند اما از عقب دچار سانحه شدند. به طور کلی عدم آسیب رساندن به خودروهای L90 جلو منجر به عدم کارکرد کیسه هوا شد. از 15 خودروی پراید، 11 خودرو به دلیل سال ساخت فاقد ایربگ بودند. «در این حادثه هشت محصول سایپا دارای ایربگ بودند که به دلیل برخورد از عقب کار نکرد.

به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: لازم به ذکر است که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند اما در این حادثه از پشت دچار حادثه شدند و به همین دلیل ایربگ ها باز نبودند. البته طبق قوانین اگر سرعت دو خودرو در تصادف کمتر از 15 کیلومتر باشد ایربگ آنها باز نمی شود. باید ذکر شود. «برخی از خودروهای تصادف پس از تصادف خاموش شدند و کار نکردن ایربگ طبیعی است.

سرهنگ عینولا جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور در پاسخ به اظهارات نعمت بخش گفت: از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار متعجب شدم. مشکل را دلیل باز نکردن ایربگ اعلام کنید؟ خوب، خیلی منطقی است که وقتی یک ماشین از عقب آسیب می بیند، ماشین دیگری در جلو به آن برخورد می کند. “یعنی 60 ماشین با هم برخورد کردند و هیچکدام از ایربگ ها باز نشدند چون همگی از عقب آسیب دیده بودند؟”

جهانی ادامه داد: انتظار می رود به جای پاسخ های غیر فنی و غیرمنطقی و به جای سردرگمی افکار عمومی با این گونه برخوردها، همه به فکر اصلاح و ارتقای عیوب ایمنی و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی باشیم تا ضمن انجام وظایف محوله. برای ایمنی بیشتر مردم آن را بگیرید.»

اختلاف بر سر خودروهای بی کیفیت؛  چه کسی مقصر فجایع مرگبار است؟مقصر تولید خودروهای بی کیفیت کیست؟
امرولا امینی، کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فرارو وی با تاکید بر اینکه بحث کیفیت خودروهای داخلی فقط مربوط به یک مجموعه نیست، گفت: کیفیت فرآیندی است که از جایی به بعد شروع می شود. نکته به پایان می رسد، بنابراین از لحظه ای که مواد اولیه توسط خودروساز و خودروساز تولید می شود، فرآیند ارزیابی کیفی آغاز می شود، در این خصوص باید توجه داشت که مواد اولیه مصرفی برای تولید قطعات خودرو باید از کیفیت قابل قبول

وی افزود: متأسفانه در این حوزه شاهد این هستیم که هم خودروسازان و هم قطعه سازان از کم کیفیت ترین و ارزان ترین قطعات استفاده می کنند، بنابراین یکی از جنبه های موضوع تامین مواد اولیه بی کیفیت است که به عنوان مثال به ایربگ خودروها منجر می شود. به موقع «عمل نکنید، در این زمینه سازندگان قطعاتی که برای خودروسازان ایربگ تولید کرده اند باید پاسخگو باشند که چرا این ایربگ ها در زمان حادثه کار نکرده اند.

امینی گفت: از سوی دیگر مشکل استفاده از مواد اولیه بی کیفیت تنها در صنعت خودروسازی نیست، بلکه در صورت بازدهی صادرات محصولات کشاورزی از جمله فلفل است. استفاده از سموم و آفات وارداتی از چین کیفیت بسیار پایینی دارد، مواد اولیه چینی زیاد که کیفیت پایینی دارند چنین مشکلی را ایجاد کرده است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: یکی از حلقه های مفقوده ایمنی صنعت خودرو، بحث سیستم کنترل کیفیت و ارزیابی تولید است که در ساختار صنعت خودرو و قطعه سازی وجود ندارد. می خواهم بگویم که من به مادر توصیه می کنم که غیر فعال باشد. همانطور که می بینید واکنشی نشان نمی دهد یک زنجیره خودرویی بی کیفیت تولید می کند و تنها یک سازمان یا شرکت را نمی توان مقصر دانست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و وجود نیروی متخصص برای تولید قطعات خودروهای داخلی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: متاسفانه خودروسازان در این زمینه کار درستی انجام نداده اند و تجربه لازم را در این زمینه ندارند. از سوی دیگر می توان گفت که حتی شرکت های خودروسازی نیز نمی توانند در زمینه مونتاژ کاری خوب عمل کنند، زیرا در تصادف زنجیره ای در بهبهان خودروهای مونتاژی نیز آسیب زیادی دیدند، بنابراین کیفیت ساخت نوع خودرو، اگرچه به صورت CKD وارد شده و داخل آن مونتاژ می شود اما اگر نیروی متخصص در شرکت ها داشته باشیم اصلا چنین مشکلی برای خودروسازان پیش نمی آید.

این کارشناس صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به تولید قطعات بی کیفیت می شود. با توجه به انحصاری که برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود داشت، آنها مجبور نیستند برای جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار، کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند، اما اکنون بازار انحصاری دارند، بنابراین در حالی که صنعت خودرو در انحصار است. ایران خودرو و سایپا عزم لازم را برای تولید خودروهای باکیفیت برای نجات جان مردم و صاحبان خودرو نخواهند داشت.

امینی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر در این زمینه دولتی بودن صنعت خودرو است متأسفانه به دلیل دخالت های مستمر دولت در صنعت خودرو، مدیران سیاسی بر سر کار می آیند که هیچ تخصص و تجربه ای در این صنعت ندارند، در این راستا باید توجه داشت که شرکت های خودروسازی به حیاط خلوت دولت های مختلف تبدیل شده اند. با کار باتجربه، سیاستمداران را دولت مدیران صنعت خودرو می دانند، در نتیجه امروز می بینید که با تغییر دولت مدیران هم تغییر می کنند، در این شرایط شاهد ثبات مدیریتی در شرکت های خودروسازی نیستیم.

وی افزود: این تا زمانی است که دولت شرکت خودروسازی را به حال خود رها نکند، زیرا با توجه به هزینه های گزافی که مدیران سیاسی برای شرکت های خودروسازی انجام داده اند، امروز دولت نمی تواند مانند دولت های مختلف وارد عمل شود و یقه خودروساز را بگیرد. با فشار بر خودروسازان خواستار احداث سایت های مختلف در کشورهایی مانند ونزوئلا، سنگال و غیره شدند که سرمایه خودروسازان را هدر می دهد و یا در داخل نمایندگان مجلس خواستار احداث سایت استانی برای حوزه انتخابیه خود شدند در حالی که چنین زیرساختی وجود نداشت. موضوع.

امینی اذعان داشت: چنین اقدامی منجر به سربار برای خودروسازان می شود و خودروسازان به جای صرف منابع تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی، تا زمانی که نگاه سیاسی حاکم باشد، برای سایر موضوعات هزینه خواهند کرد. بله، مشکلات از بین نمی روند، از بین می روند.

وی با اشاره به ویژگی هایی که یک مدیر خودرو باید داشته باشد، گفت: مدیری که سمت شرکت خودروسازی را بر عهده دارد باید فردی قوی، مستقل، شایسته، مسئولیت پذیر و در عین حال زیر بار حرف های شخصی سازی شده در موارد مختلف باشد. . نروید چرا که وضعیت امروز صنعت خودرو تا حدودی حاصل کار مدیران نالایق و ناکارآمد است. این در حالی است که قوه قضائیه و مجلس در کنار دولت به هیچ وجه به تعهدات خود در قبال کار مدیران شرکت های خودروسازی عمل نکرده اند و همین امر باعث شده تا همه از بی کیفیتی خودروهای داخلی صحبت کنند.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما