صندوق بین المللی پول هشدار داد که جنگ در اوکراین احتمالاً رشد جهانی را کاهش می دهد.

[ad_1]

اعتبار …مایکل پروبست / آسوشیتدپرس

درست زمانی که اروپا از رکود ناشی از نوع Omicron ویروس کرونا خارج می شد، جنگ روسیه علیه اوکراین قیمت انرژی را افزایش داد و پیش بینی ها از سلامت اقتصادی منطقه را متزلزل کرد.

سیاستگذاران درگیر این هستند که چگونه تورم را بدون از بین بردن روند بهبود اقتصادی کاهش دهند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: جنگ از طریق افزایش قیمت انرژی و کالاها، اختلال در تجارت بین‌المللی و اعتماد ضعیف‌تر، بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم تأثیر مادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: “خطرات چشم انداز اقتصادی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.” وی افزود که بانک می خواهد همه گزینه های خود را برای چگونگی ادامه در دسترس نگه دارد.

اما در مواجهه با تورم فزاینده که تقریباً سه برابر هدف 2 درصدی بانک مرکزی است، سیاست گذاران روز پنجشنبه برنامه های این بانک را برای پایان دادن به برنامه خرید اوراق قرضه 1.85 تریلیون یورویی (2.05 تریلیون دلاری) در پایان این ماه تایید کردند. . همچنین اعلام کرد که در صورت تضعیف دورنمای تورم، به دنبال پایان دادن به تلاش‌های قدیمی‌تر برای خرید اوراق قرضه در سه ماهه سوم خواهد بود و به طور کلی خریدهای کمتری انجام خواهد داد. طبق برنامه قبلی، برنامه قدیمی تاریخ پایان پیشنهادی نداشت.

ماه گذشته، نرخ تورم سالانه در منطقه یورو به 5.8 درصد افزایش یافت که نسبت به ماه قبل 5.1 درصد افزایش یافت. روز پنجشنبه، بانک مرکزی پیش بینی خود را برای تورم در سه سال آینده افزایش داد و پیش بینی کرد که تورم سالانه برای سال 2022 5.1 درصد خواهد بود که تقریباً دو برابر پیش بینی 2.6 درصدی سه ماه پیش بود. پیش‌بینی می‌شود که تورم در سال 2023 به 2.1 درصد برسد، درست بالاتر از هدف بانک مرکزی و 1.9 درصد در سال 2024.

در حالی که تورم بالاتر از حد انتظار فشار را بر بانک مرکزی برای ترسیم پایان برنامه های خرید اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره افزایش داد، جنگ نیز بر اقتصاد تاثیر می گذارد، زیرا هزینه بالاتر انرژی کار را برای کسب و کارها دشوارتر می کند. قبض های خود را پرداخت کرده و اعتماد مصرف کننده را کاهش می دهد.

اعتبار …عکس استخر توسط رونالد ویتک

وی گفت: چشم انداز اقتصاد به روند جنگ روسیه و اوکراین و تأثیر تحریم های اقتصادی و مالی بستگی دارد. لاگارد که این درگیری را “حوزه ای برای اروپا” توصیف کرد.

بانک مرکزی پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی در سال جاری از 4.2 درصد به دلیل جنگ به 3.7 درصد کاهش داد. این بانک در پیش‌بینی اقتصادی خود نتایج دیگری از جمله کاهش شدید تجارت و احساسات مصرف‌کننده ناشی از جنگ را در نظر گرفت، اما در همه پیش‌بینی‌های تورم آن در حدود هدف ۲ درصدی در سال ۲۰۲۴ بود.

روز چهارشنبه، آژانس آمار ایتالیا تخمین زد که افزایش قیمت انرژی می تواند رشد اقتصادی این کشور را در سال جاری 0.7 درصد کاهش دهد. روز پنجشنبه، تحلیلگران گلدمن ساکس پیش بینی بدتری برای رشد منطقه یورو ارائه کردند. آنها گفتند که اقتصاد منطقه در سال جاری 2.5 درصد رشد خواهد کرد که کمتر از 3.9 درصدی است که قبلا پیش بینی شده بود.

ما تشخیص می‌دهیم که یک عدم قطعیت بزرگ وجود دارد و همه چیز می‌تواند در همه جهات پیش برود، و ما می‌خواهیم بتوانیم به آن شرایط پاسخ دهیم.» لاگارد گفت.

بانک نرخ‌های بهره را بدون تغییر نگه داشت و اشاره کرد که هرگونه تغییر در نرخ‌ها «مدتی پس از» پایان خالص خریدها تحت برنامه خرید دارایی اتفاق می‌افتد و تدریجی خواهد بود. در بیانیه خود، این بانک از زبان قبلی که می‌گفت نرخ‌ها ممکن است پایین‌تر بیایند، کنار گذاشته است.

بر اساس برنامه خرید اوراق قرضه ارائه شده در روز پنجشنبه، بانک 40 میلیارد یورو اوراق در ماه آوریل، 30 میلیارد یورو در ماه مه و 20 میلیارد یورو در ژوئن خریداری خواهد کرد. پس از آن، خریدها «وابسته به داده ها» خواهند بود – به عبارت دیگر، وابسته به شرایط اقتصادی – اما بانک به دنبال پایان دادن به آنها در ماه اکتبر خواهد بود، که برخی از تحلیلگران آن را به عنوان نشانه ای از افزایش نرخ ها در پایان سال تعبیر کرده اند. سال

برخلاف بانک مرکزی انگلیس که قبلاً افزایش نرخ بهره را آغاز کرده است و فدرال رزرو که قصد دارد به زودی نرخ بهره را افزایش دهد تا با تورم مبارزه کند، بانک مرکزی اروپا با سرعت کمتری حرکت می کند زیرا تورم در تلاش است تا در درجه اول نشات گرفته از تورم را کاهش دهد. قیمت انرژی، هزینه وارداتی که بانک کنترل چندانی بر آن ندارد.

محاسبات آن باعث افزایش “قابل توجه” در قیمت انرژی شده است. تهاجم روسیه در بحبوحه نگرانی در مورد عرضه از روسیه و تصمیمات ایالات متحده و بریتانیا برای توقف واردات نفت روسیه، گاز و نفت را به قیمت های گزافی سوق داده است.

روز سه‌شنبه، کمیسیون اروپا طرحی را برای مستقل کردن منطقه از نفت و گاز روسیه تا پایان دهه، با پیشنهادهایی برای تسریع در نصب تجهیزات مورد نیاز برای تولید مقادیر زیادی انرژی پاک، مانند انرژی باد و خورشید، اعلام کرد. بیش از یک سوم گاز طبیعی اتحادیه اروپا در سال گذشته از روسیه تامین شده است.

برخی از تحلیلگران می گویند که گزارش ها مبنی بر اینکه کمیسیون اروپا در حال بررسی یک بسته هزینه های کلان برای تامین هزینه های دفاعی و انرژی است که باید اقتصاد را تقویت کند و بانک مرکزی اروپا را در مسیر درست نگه دارد.

سیلوین برویر، اقتصاددان در S&P Global Ratings در یادداشتی پیش از این نوشت: «با توجه به اینکه سیاست مالی برای کاهش شوک ناشی از افزایش قیمت انرژی کار می کند، بانک مرکزی اروپا دلیلی برای خروج از روند عادی سازی سیاست پولی که در دسامبر آغاز کرد، ندارد. اعلام سیاست

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما