برگزاری راهپیمایی بیست و دوم باخمن با شکلی جدید

[ad_1]

عباس شیراوون روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی زنده با شبکه خبر سیما به مصوبات جلسه اخیر ستاد ملی کرونا اشاره کرد و افزود: در جلسه اخیر 9 مصوبه داشتیم. مصوبه اول، بخشی از محدودیت های اعلام شده در جلسه قبلی، 2 هفته دیگر تمدید می شود.

به گزارش مهر، از جمله اینکه جلسات اداری باید در فضای بسته با حداکثر 30 نفر و 90 دقیقه برگزار شود. استفاده از ماسک در داخل خانه اجباری است و پروازهای مسافری باید تا 60 درصد باشد. همچنین مجالس مذهبی و مجالس مذهبی در مکان های سرپوشیده با ظرفیت 20 درصد و حداکثر 90 دقیقه برگزار شود.

وی گفت: همچنین بر تقویت کار اقناعی وزارت بهداشت و صدا و سیما برای تشویق هموطنان به تزریق نوبت سوم واکسن کراون تاکید شد.

وی رعایت ضوابط بهداشتی در اماکن مذهبی را یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در ستاد ملی ولیعهد برشمرد و ادامه داد: با توجه به در پیش بودن اعیاد مذهبی حضور مردم در اماکن مذهبی افزایش می یابد و لازم است از این موضوع جلوگیری شود. با گسترش این بیماری، پروتکل های بهداشتی در چنین اماکن مذهبی باید تقویت شود.

شیراوژن همچنین به مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: مقرر شده است که مراسم اعتکاف تنها در شهرهای آبی، زرد و نارنجی با 20 درصد ظرفیت مساجد و رعایت دقیق پروتکل ها برگزار شود.

سخنگوی ستاد ملی ولیعهد به افزایش نظارت های بهداشتی بر مرزهای آبی، زمینی و هوایی اشاره کرد و افزود: مقرر شد وضعیت سلامت مسافران در مرز به دقت رصد شود.

وی از انتقال این بیماری از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی ابراز نگرانی کرد و گفت: تاکید شد رعایت پروتکل ها در مترو و اتوبوس ها بیشتر نظارت شود و مردم از ماسک استفاده کنند.

شیراوجان همچنین در رابطه با راهپیمایی ۲۲ باخمان اضافه کرد: وزارت کشور و بهداشت باید شکل جدیدی را برای اجرای راهپیمایی ۲۲ باخمان تعریف می کرد که با سال گذشته متفاوت است.

وی در این خصوص ادامه داد: راهپیمایی 22 باخمن با توجه به رنگ شهرها برگزار می شود.

شیراوون به نگرانی از گرانی داروها اشاره کرد و گفت: هرگونه افزایش قیمت دارو باید مدیریت شود و به قیمت های قبلی بازگردد.

سخنگوی ستاد تاج کشور با اشاره به برنامه واکسیناسیون و شیوع بیماری امیکرون افزود: با توجه به اینکه روند واکسیناسیون در کشور به خوبی پیش رفته است، الزامات رنگ شهرها بازنویسی می شود. البته این بازنویسی نباید جای نگرانی داشته باشد و تا آن زمان قوانین و مقررات قبلی اعمال می شود.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما