احتمال عجیب کاپیتان استقلال

[ad_1]

فرهاد مجیدی مدافع هافبک راست می خواهد. این چیز جدیدی نیست و به روزهای اول لیگ بیست و یکم برمی گردد. مجیدی در آن زمان بر خلاف ادعای روزهای پایانی فصل بیستم، در حال تدارک یک جابجایی در استقلال بود و می خواست تا جایی که ممکن است بازیکنان شاغل در هر پست بخرد.

اتفاقا فرهاد مجیدی و استقلال هم خیلی فعال بودند و بیش از 10 بازیکن از خط دروازه تا خط حمله خریدند. خریدهایی که تقریباً 50 درصد آنها در نیم فصل به اعضای موثر استقلال و هدایت این تیم تبدیل شدند. شاید در معدود پست هایی که فرهاد مجیدی نتوانست بازیکن مورد نظرش را جذب کند، دفاع راست بود. ورود کوین یمگا به لیست خرید استقلال نشان داد که فرهاد مجیدی بازیکنی را که می خواست در این پست بازی کند خریده است، اما ابتکار فرهاد برای بازی دادن به کوین به عنوان مهاجم ثابت کرد که سرمربی جوان استقلال از قبل برنامه های دیگری برای یامگا داشته است. فرانسوی داشت.

مشخص شد با وجود تلاش های فراوان، وریا گفوری تنها گزینه تخصصی فرهاد مجیدی برای حضور در سیستم 2-3-3 به عنوان دفاع راست شد. این موضوع از همان روزهای ابتدایی نگرانی فرهاد مجیدی را تشدید کرده بود چرا که اگر وریا آسیب می دید معادلات استقلال در فاز هجومی به هم می خورد. مجیدی می‌دانست که می‌تواند به جای ورا گفوری از کوین یمگا استفاده کند، اما از آنجایی که ورا هنوز توانایی حضور در آن پست را دارد و از طرفی یامگا مهارت‌های تهاجمی خود را نشان داده بود، نمی‌خواست به این راحتی تغییر کند. قابلیت پیش بینی در ترکیب؛ اگرچه او باید این کار را در نیم فصل انجام می داد. وریا مصدوم شد، او از تیم کنار گذاشته شد و یمگا به سمت راست خط دفاعی استقلال منتقل شد تا زهر حمله استقلال کم شود.

قبل از همه این معادلات اما فرهاد مجیدی همه جا فکر کرده بود. او مدافع راست فولاد صالح را زیر نظر داشت و می دانست که با اضافه شدن او به استقلال می تواند از یک سو نگرانی هایش در مورد پست دفاع راست را برطرف کند و از سوی دیگر مانع از تغییرات در خط حمله شود. اما صالح برخلاف عارف آغاسی و زبیر نیک نفس در فولاد ماند تا پروژه فرهاد مجیدی ناتمام بماند. این روند ناتمام این روزها دوباره در حال شکل گیری است. حالا که پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال باز شده، به نظر می رسد صالح حردانی اولین و جدی ترین خرید فرهاد مجیدی باشد.

حضور صالح حردانی در استقلال در تیم ملی بیش از هر زمان دیگری پیام روشنی است که فرهاد مجیدی برای وریا گفوری دارد. اصرار مجیدی برای خرید بازیکنی که در این روزهای استقلال با کاپیتان هم تیمی است می تواند برای وریا نگران کننده باشد. ایمانی که به گفته سرمربی نیاز به تغییری مطمئن با افزایش سن دارد. با این حال سوال اینجاست که صالح حردانی ملی پوش به عنوان ذخیره به استقلال می رسد یا تمام وقت؟

شاید فرهاد مجیدی پاسخ این سوال را بهتر بداند، اما کسانی که کاپیتان استقلال را از نزدیک می شناسند، می دانند که ویرا یک جنگنده است و از چالشی که به نظر می رسد سخت است، استقبال می کند. در سال‌های اخیر، زمانی که باید انتقاداتی مبنی بر رو به افول شدن آثار او شکل می‌گرفت، ورا ناگهان تغییری شگفت‌انگیز در سبک بازی‌اش ایجاد کرد و منتقدان را مجبور به سکوت کرد. عملکرد خوب او در استقلال حتی به جایی رسید که خیلی ها قانون وریا را می دانستند و می دانستند او در تیم ملی ایران بازی می کند، حتی در روزهایی که دراگان آزمون و خطاهای زیادی در پست وریا داشت.

اما دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران یک بار برای همیشه آب پاکی روی دست کاپیتان استقلال ریخت و گفت که سبک بازی او به گونه ای نیست که توجه او را برای دعوت وریا به تیم ملی جلب کند. حالا ورود احتمالی صالح حردانی به استقلال و همچنین پیام فرهاد مجیدی به وریا گفوری فرصتی است تا کاپیتان استقلال از شر دراگان اسکوچیچی که می گوید سبک بازی وریا را دوست ندارد خلاص شود. اتفاقا با آمدن صالح حردانی نه تنها جای وریا در ترکیب تنگ نخواهد شد، بلکه این انتقال برای کاپیتان استقلال مانند بنزین سبز با طعم پرداخت با سرمربی تیم ملی خواهد بود. در آستانه جام جهانی

فوتبال 360

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما