نیویورک – نویسندگان کامپیوتری … داستان های کامپیوتری می نویسند؟
Sports Illustrated جدیدترین شرکت رسانهای است که اعتبار کمتری – اگر نگوییم ناصادق – در مورد اینکه چه کسی یا درباره چه چیزی در طلوع عصر هوش مصنوعی مینویسد، میپذیرد.
یک نشریه زمانی قدرتمند گفت که شرکتی را اخراج کرده است که مقالاتی را برای وب سایت خود تولید می کرد که توسط نویسندگانی نوشته شده بود که ظاهراً وجود ندارند. اما گزارش منتشر شده مبنی بر اینکه خود داستان ها توسط یک ابزار هوش مصنوعی نوشته شده اند را تکذیب کرد.
در اوایل سال جاری، آزمایشهای هوش مصنوعی هم در شبکه روزنامه Gannett و هم در وبسایت فناوری CNET شکست خوردند. بسیاری از شرکتها در حال آزمایش فنآوری جدید هستند، در حالی که کارگران انسانی میترسند که این امر ممکن است به قیمت شغل برای آنها تمام شود. اما این روند توسط روزنامه نگاری که محصولات مبتنی بر ارزش خود را حول مفاهیم حقیقت و شفافیت می سازد و به بازار عرضه می کند، پیچیده است.
تام روزنستیل، استاد دانشگاه مریلند که اخلاق روزنامهنگاری را تدریس میکند، میگوید در حالی که هیچ ایرادی وجود ندارد که شرکتهای رسانهای هوش مصنوعی را آزمایش کنند، “اشتباه این است که آن را پنهان میکنند و آن را بد انجام میدهند.”
روزنستیل گفت: «اگر میخواهید، همانطور که روزنامهنگاران میگویند، در حرفه گفتن حقیقت باشید، نباید دروغ بگویید. “راز نوعی دروغگویی است.”
Sports Illustrated که اکنون بهعنوان یک وبسایت و نشریه ماهانه توسط گروه آرنا منتشر میشود، زمانی یکی از مجلات هفتگی شرکت تایم بود که بهخاطر نوشتن شیکاش معروف بود. جف جارویس، نویسنده ژورنال، کتابی که او آن را مرثیهای برای صنعت توصیف میکند، گفت: «جاهطلبیهای آن بسیار زیاد بود.
روز دوشنبه، وبسایت Futurism گزارش داد که Sports Illustrated از داستانهایی برای بررسی محصولات استفاده کرده است که نویسندگان آنها قابل شناسایی نیستند. Futurism تصویری از نویسنده ای به نام درو اورتیز در وب سایتی پیدا کرد که پرتره های تولید شده توسط هوش مصنوعی را می فروشد.
در پروفایل نویسنده این مجله آمده است: “درو بیشتر زندگی خود را در خارج از منزل گذرانده است و خوشحال است که شما را در لیست بی پایان خود از بهترین محصولات راهنمایی کند تا شما را از خطرات طبیعت در امان نگه دارد.”
وقتی از Sports Illustrated پرسیده شد، Futurism گفت که تمام نویسندگان پرتره های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از وب سایت مجله ناپدید شده اند. هیچ توضیحی ارائه نشد.
Futurism به نقل از یک فرد ناشناس در مجله گفت که هوش مصنوعی نیز در تولید برخی محتواها استفاده شده است – “علیرغم آنچه آنها می گویند اینطور نیست.”
Sports Illustrated گفت که مقالات مورد بحث توسط یک شرکت شخص ثالث به نام AdVon Commerce ایجاد شده است که به مجله اطمینان داده است که توسط انسان نوشته و ویرایش شده است. Sports Illustrated گفت که AdVon از نویسندگان خود خواسته است که از نام مستعار برای “اقداماتی که ما آنها را تایید نمی کنیم” استفاده کنند.
این مجله گفت: «ما در حال حذف محتوا در حالی هستیم که تحقیقات داخلی ما ادامه دارد و از آن زمان به همکاری خاتمه داده ایم. پیامی به AdVon فوراً سه شنبه برگردانده نشد.
Sports Illustrated در بیانیه ای اعلام کرد که از داستان Futurism شوکه شده است.
این اتحادیه گفت: ما از مدیریت گروه آرنا در مورد آنچه دقیقاً با نام SI منتشر شده است، خواستار پاسخگویی و شفافیت هستیم. ما از شرکت میخواهیم که استانداردهای روزنامهنگاری اولیه، از جمله انتشار داستانهای کامپیوتری توسط افراد جعلی را رعایت کند.»
گانت در تابستان امسال آزمایشی را در برخی از روزنامه های خود متوقف کرد که از هوش مصنوعی برای تولید مقالاتی در مورد رویدادهای ورزشی دبیرستان پس از کشف اشتباهات استفاده می کرد. این مقالات دارای برچسب “LedeAI” بودند.
جارویس گفت اگر روزنامهها از نقش فناوری و چگونگی کمک به ایجاد داستانهایی که روزنامهنگاران نمیتوانستند به آنها دسترسی پیدا کنند، آگاهی بیشتری داشتند، میتوان از برخی از تبلیغات منفی ناشی از آن جلوگیری کرد. گانت گفت کمبود کارکنان هیچ ارتباطی با این تمرین ندارد.
زمستان گذشته گزارش شد که CNET از هوش مصنوعی برای ایجاد مقالات آموزنده در مورد موضوعات خدمات مالی متعلق به “CNET Money Staff” استفاده کرده است. تنها راهی که خوانندگان بدانند که فناوری در نوشتن نقش داشته است، کلیک بر روی این منبع نویسنده است.
تنها پس از کشف تجربه آن و نوشته شدن در مورد آن توسط نشریات دیگر، CNET آن را با خوانندگان مورد بحث قرار داد. در یادداشتی، Connie Guglielmo سردبیر آن زمان گفت 77 داستان تولید شده توسط ماشین پست شده است و چندین مورد نیاز به اصلاح دارند. این سایت بعداً مشخص کرد که در هنگام ایجاد داستان از هوش مصنوعی استفاده شده است.
گوگلیلمو نوشت: «این روند ممکن است همیشه آسان یا زیبا نباشد، اما ما به آن ادامه میدهیم و هر فناوری جدیدی که معتقدیم زندگی را بهتر میکند.
شرکت های دیگر در مورد شیوه های خود پیشروتر بوده اند. به عنوان مثال، Buzzfeed یک مقاله سفر در سانتا باربارا، کالیفرنیا را به نویسنده Emma Heagar و Buzzy ربات، “دستیار خلاق هوش مصنوعی ما” نسبت داد.
Buzzfeed در یادداشتی برای خوانندگان گفت: «ما قصد داریم محتوایی تولید کنیم که به طور مصنوعی بومی باشد – کارهای جدیدی که هرگز بدون هوش مصنوعی نمی توانید انجام دهید – و چیزهایی که توسط هوش مصنوعی بهبود یافته اما توسط انسان ایجاد می شود.
آسوشیتدپرس از سال 2014 از این فناوری برای کمک به گزارشهای مالی و اخیراً در مورد برخی داستانهای ورزشی استفاده کرده است. سخنگو گفت: در پایان هر یک از این داستان ها یادداشتی وجود دارد که نقش فناوری در تولید آن را توضیح می دهد.
به عنوان مثال، یک مقاله کوتاه در مورد یک بازی آینده NBA در اوایل این ماه دارای یادداشت زیر بود: “آسوشیتدپرس این داستان را با استفاده از فناوری ارائه شده توسط Data Scrive و داده های Sportradar ایجاد کرد.”
• دیوید بادر در مورد رسانه ها برای آسوشیتدپرس می نویسد.
حق چاپ © 2023 واشنگتن تایمز، LLC.