قانونگذاران آمریکایی گفتند که پاکستان در حال سرکوب آرای انتقادی علیه CPEC است

[ad_1]

واشنگتن: یک مقام سابق دولت اوباما گفت که مردم و رسانه‌های پاکستان می‌ترسند علیه کریدور اقتصادی چند میلیارد دلاری چین (CPEC) صحبت کنند، زیرا صداهای انتقادی سرکوب می‌شوند، به عنوان ضد قومی رفتار می‌شوند یا به عنوان تروریست شناخته می‌شوند. قانونگذاران ایالات متحده

به ندرت مقاله ای انتقادی در مورد CPEC در رسانه های پاکستانی می خوانید. خیلی به ندرت. دانشکده مطالعات بین المللی دانشگاه جانز هاپکینز گفت.

چوداری که در دولت قبلی اوباما کار می کرد در بیانیه ای در برابر کمیته کنگره هفته گذشته به قانونگذاران گفت که افرادی که از CPEC در سطح بسیار محلی انتقاد می کنند اغلب تروریست خوانده می شوند.

“قوانین ضد تروریسم وجود دارد که می توان علیه آنها استفاده کرد. اتفاقات بدتری ممکن است رخ دهد. بنابراین این یک تهدید بسیار واقعی است و قبلاً صدمات زیادی به جامعه مدنی و فرهنگ دموکراتیک وارد کرده است که علیرغم وضعیت موجود در این کشور کاملاً زنده است. کشورشان.” تا.

چوداری در پاسخ به سؤالات قانونگذاران گفت که بر خلاف قدرت نرم آمریکا، مدل توسعه چین روابط انسانی را افزایش نمی دهد.

او گفت: «چینی‌ها آن را ندارند، و شهروندان چینی که به عنوان مثال به پاکستان می‌روند، برای یادگیری فرهنگ، آشنایی با جوامع یا شرکت در گفتگوی بین‌فرهنگی در آنجا نیستند. .

او مدعی شد که چینی ها برای کسب درآمد در پاکستان هستند. چوداری گفت: “آنها در مناطقی زندگی می کنند که مردم آن را مستعمره های چینی می نامند و به رستوران های آنها می روند. و این چین، پاکستان یا چین را تشویق نمی کند تا در درازمدت با هیچ کشوری همکاری کنند. جوامع محلی بسیار ناراحت هستند. من معتقدم.” .

وی با اطلاع به قانونگذاران مبنی بر اینکه کمک های مالی چین به پاکستان مخفی نگه داشته می شود، گفت که پاکستان اکنون این اطلاعات را با صندوق بین المللی پول (IMF) به اشتراک گذاشته است تا به این کشور کمک کند تا از بحران مالی فعلی خارج شود.

معامله (با صندوق بین‌المللی پول) تقریباً کامل شده است و من می‌دانم که این اطلاعات در واقع به اشتراک گذاشته شده است، بنابراین می‌دانید که پاکستان به‌عنوان بخشی از یک توافق دوجانبه با چینی‌ها به‌طور علنی به اشتراک نمی‌گذارد، من فکر می‌کنم که مایل است آن را به اشتراک بگذارد. چوداری گفت: به آن نیاز دارد.

او گفت که CPEC با قطع روابط شکننده هند و پاکستان، یک پویایی با سوخت هسته ای که نیاز به رهبری ایالات متحده گهگاه در طول بحران داشت، منافع منطقه ای ایالات متحده را تضعیف می کند.

وی گفت: “به نظر می رسد نظارت، توانایی جمع آوری داده ها و سخت افزار جدید چین باعث بهبود امنیت ارتش پاکستان می شود، اما چنین ابزارهایی احتمال جمع آوری داده های تهاجمی، سوء استفاده از اطلاعات و نقض حریم خصوصی را نیز افزایش می دهند.”

“این تصور که ارتش پاکستان می تواند شروع به تقلید از اقتدارگرایی چین کند، دیگر نظری نیست. جامعه مدنی پاکستان و رسانه ها تاکتیک های تهاجمی تر ارتش را برای خاموش کردن صداهای منتقد گزارش می دهند.

او به قانونگذاران گفت که چین به تنهایی نفوذ چین را دارد و قوانین بازی را برای دیگران تغییر می دهد.

به عنوان مثال، پاکستان دیگر شرایط وام های خود از چین را به صورت علنی فاش نمی کند. او گفت در واقع، CPEC وانمود می کند که منافع ژئواکونومیک و ژئوپلیتیکی عظیمی برای چین در پاکستان دارد، اما پیامدهای آن هرگونه نفوذ قابل مقایسه آمریکا را کاهش خواهد داد.

برای محافظت از انتخاب های ژئوپلیتیک ایالات متحده در آینده، ایالات متحده باید از پاکستان و بازیگران منطقه ای که بیشتر در معرض خطر نفوذ چین هستند، حمایت کند. چوداری گفت که در نهایت، مبارزه با ظهور چین مستلزم آن است که ایالات متحده سیاستی را دنبال کند که نیازهای دیگر کشورها را برآورده کند و به نفع آنها باشد.



[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما