صدها نفر سه شنبه شب برای ابراز همبستگی با اسرائیل تجمع کردند Globalnews.ca

اندازه فونت مقاله را کاهش دهید

اندازه فونت مقاله را افزایش دهید

با تشدید درگیری اسرائیل و غزه در خارج از کشور، صدها نفر سه شنبه شب در خارج از جامعه یهودی آسپر برای همبستگی با اسرائیل تجمع کردند.

جمعیت در حالی که چندین سیاستمدار صحبت می کردند شعار می دادند و پرچم های اسرائیل را به اهتزاز در می آوردند و جامعه را تشویق به ایستادگی می کردند.

بن کار، نماینده پارلمان جنوبی وینیپگ، گفت: «بنیان جامعه یهودیان قوی است. قدرت آن به ما کمک کرده است که قرن ها از آزار و شکنجه جان سالم به در ببریم، و این بار نیز تفاوتی نخواهد داشت.

گوستاوو زتنر، رئیس فدراسیون یهودی وینیپگ می‌گوید این فرصتی بود برای مردمش تا گرد هم آیند و احساسات مشترک خود را بیان کنند.

زتنر گفت: “ما صدمه می بینیم، از اتفاقی که افتاده شوکه شده ایم و واقعا در شوک و ناباوری هستیم.”

راهپیمایی مسالمت آمیز بود زیرا پلیس وینیپگ برای اطمینان از امنیت عمومی و رسیدگی به مسائل ترافیکی آماده بود.

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

جامعه یهودی در وینیپگ در طول روز واکنش نشان دادند و خاخام مت لیبل گفت اگر فردی یهودی را می شناسید، باید به او بگویید که شانه ای برای تکیه دادن دارد.

در حال حاضر روند

  • دست کم 1900 نفر در حالی که رهبران جهان حماس را به دلیل حمله اسرائیل محکوم کردند کشته شدند. اینجا آخرین مورد است

  • پس از مرگ پسر 7 ساله هنگام بازی با بادکنک های تولد، مادر به والدین هشدار می دهد

لیبل گفت: «احساس مریضی می‌کنید، احساس شکستگی می‌کنید، احساس ناراحتی می‌کنید، احساس عصبانیت می‌کنید، همه چیز را به یکباره احساس می‌کنید». و وقتی مردم را می‌شناسید، می‌توانید بفهمید که چرا برای مردم از هر طرف اینقدر احساسی است، زیرا برای مدت طولانی ادامه دارد، نسل‌ها، شما افرادی را در نسل پدربزرگ و مادربزرگتان، نسل والدینتان، نسل شما می‌شناسید.»

رمزی زید رئیس انجمن فلسطینی کانادا در منیتوبا است.

او احساس می کند که اوضاع فقط بدتر می شود و می گوید که خیلی نگران عزیزانش است.

«این سال‌ها است که ادامه دارد. زید گفت: هر بار که جانی از دست می‌رود یا کسی مجروح می‌شود، وحشتناک است. اما جان های فلسطینی هایی هستند که چندین سال است مجروح و کشته شده اند و جهان در برابر آن سکوت کرده است.

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما